Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarist trenger råd ang. første innkjøp av bass


Norstorm

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er vel kommet dit at jeg tenkte jeg skulle legge bass på verkene mine selv, hva.. og da må jeg kjøpe en stykk bass.

Jeg er da ute etter en 6 strenger. Jeg spiller mye teknisk, og det jada-folk kaller for matematisk metal, så smooth/kjapp hals er en fordel.

Jeg fikk prøve en SR-Prestige for ett par mnd siden. Den var jo helt ekstrem, men litt i dyreste laget for meg.

Jeg leser mye om dagen, men har da generelt liten peil på bass gitarer.

Skammelig nok har jeg liksom holdt meg til gitarer.

Er det noen her som vet av andre basser som har samme "prestige" kvaliteten over seg?

SR serien var i allefall for dyr av seg.

Skal bare brukes i studio, så finish og slikt er vel av liten betydning, så lenge ikke gitaren er signal rosa liksom.

Eneste jeg er interessert i er noenlunde samme hals som på den der SR-Prestige bassen, om noen har peil på den...

Når ting går fort er jeg litt avhengig av uavhengige strenge høyder, smooth hals, og alt som er morsomt.

Fikk tidligere i dag anbefalt noe som skulle være en gammel serie av Prestige som visstnok sku hete BTB, men finner lite av dem i butikker, så kan jo kikke litt på bruktmarked og ebay og slikt svineri...

Tips mottas med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myung-signaturene har latterlig høyt utgangsnivå dog, noe helt inni granskogen.

har hatt 2 gamle JM'er, og har en JM2 nå. aldri vært borti bass med så høyt utgangssignal. på grensen til det latterlige :P hehe

veldig gode basser å spille på da, det skal de ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er sure dager for meg nå.. midt i julestria der cash går fort, så gikk jo PC'n min til H*****tte!

Fikk da litt tips og slikt på "Generelt" forumet, men dette resulterer i at bassen må vente noen mnd.. :/

Men den John Myung modellen så jo svært fristende ut ja...

Var i fullgang å finne en å teste, før det smalt på kontoret, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.