Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! trenger førstehjelp i solosnekkring


ludde

Anbefalte innlegg

hehe! dramatisk tema. Dette er jeg virkelig blank på..

Jeg driver på å lager min første sang.Men jeg har problemer med å lage en passende solo. Når jeg lager solo så blir det bare noen pivoterings-grier, uansett hva jeg gjør... Noen som har noen tips om hvordan jeg skal tilnærme meg soloen. Backingen går i Am,F,G,Em

Ps: Jeg regner med at det ligger noen tidligere poster om temaet.Jeg prøvde å søke litt men uten hell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med å spille melodien.

Deretter kan du spille melodien som den kan bli hvis du "står på toppen av Verden"/tar den helt ut/føler deg toppers/synger i dusjen osv osv.

Spill akkordene og hør for deg soloen inni hodet. Prøv å spill det du hørte, ta det i mindre biter og spill det inn eller skriv ned noe slik at du husker det.

Ta opp improvisasjoner og velg de beste bitene (Gilmour-juksing ;)) sett sammen til én solo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp improvisasjoner og velg de beste bitene (Gilmour-juksing ;)) sett sammen til én solo.

Og da ender du opp med verdens beste soloer. ;)

Personlig gjør jeg noe lignende, bare at jeg ikke tar opp. Jeg improviserer en del, og hver gang jeg spiller noe bra, stopper jeg opp og pugger den linja inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.