Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer BCF2000


stene92

Anbefalte innlegg

Koblet den til, og overførte firmware med MIDI-OX. Det fungerte på første forsøk.

Tror det er enklere å laste ned et ferdig oppsett enn å fikle til ett selv.

Nå vet jeg ikke om jeg har instalert driveren ordentlig heller.. har instalert driveren som jeg lastet ned fra http://www.behringer.com/EN/Support/B-Control-Downloads.aspx , men det fulgte også med filer som "bhrngr_m.Systemfil" er det noe sted jeg skal kopiere denne fila til?

overførte firmware med MID-OX.. hva vil det si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.

Midi-ox er blant annet et program som kan overføre sysexfiler til mikseren. Du finner en sysexfil hos behringer som passer til det musikkprogrammet du skal bruke, og så bruker du midi-ox til å overføre sysexdataene til mikseren. Så kan du koble opp mikseren som et mididevice i musikkprogrammet, og så virker det. Det er den enkleste måten å gjøre det på.

Nettsidene til Behringer er litt rotete, hvis jeg ikke husker feil. Let litt rundt, jeg fant da alt jeg trengte for å få dette til å virke med Cubase.

Jeg skjønner godt at dette kan virke litt overveldende hvis du aldri har holdt på med MIDI og sysexfiler før, men det er faktisk et system i kaoset. Se på sysexfilene som en form for "presets" til mikseren, og som du på en litt tungvint måte kan overføre.

Du trenger altså:

MIDI-OX

En sysexfil beregnet på det programmet du skal bruke mikseren i

Når sysexfilen er vel overført til mikseren, må du fortsatt fortelle dawen at den skal snakke med midimikseren. Før du får til det, virker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.

Midi-ox er blant annet et program som kan overføre sysexfiler til mikseren. Du finner en sysexfil hos behringer som passer til det musikkprogrammet du skal bruke, og så bruker du midi-ox til å overføre sysexdataene til mikseren. Så kan du koble opp mikseren som et mididevice i musikkprogrammet, og så virker det. Det er den enkleste måten å gjøre det på.

Nettsidene til Behringer er litt rotete, hvis jeg ikke husker feil. Let litt rundt, jeg fant da alt jeg trengte for å få dette til å virke med Cubase.

Jeg skjønner godt at dette kan virke litt overveldende hvis du aldri har holdt på med MIDI og sysexfiler før, men det er faktisk et system i kaoset. Se på sysexfilene som en form for "presets" til mikseren, og som du på en litt tungvint måte kan overføre.

Du trenger altså:

MIDI-OX

En sysexfil beregnet på det programmet du skal bruke mikseren i

Når sysexfilen er vel overført til mikseren, må du fortsatt fortelle dawen at den skal snakke med midimikseren. Før du får til det, virker det ikke.

Javell :)

takk for det så langt!

men en annen ting jeg lurer på ang. mikseren..

Den er vrien å få skrudd på.. Noen ganger vil den ikke skru seg på, er ikke noe tegn til strøm.. Men brått så funker den igjen, til jeg slår den av igjen..

Kan dette være en fabrikkfeil eller er det sånn den er før man har fått instalert den ordentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke huske. Altså- kan ikke huske at den ikke "skrudde seg på".

Nå har det seg slik at dette med sysex er ikke noe man trenger å fikle med hele tiden, husker jeg rett er det flere "banker" i mikseren til sysexdata, så man kan veksle mellom å la den ha forskjellig funksjonalitet alt etter som man ønsker, så detaljene er borte for meg, men kan som sagt ikke huske at det var noe problemer med å få strøm på den.

Jeg regner med at du synes forklaringen over er ganske kort og sånn, men hvis jeg skal utdype, må jeg rett og slett finne fram greiene og gjøre alt på nytt, og det har jeg rett og slett ikke tid til. Det jeg kan si noe om, er at den fungerer som en drøm når ting er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.