Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

montere pickup


agent77

Anbefalte innlegg

Først et rimelig essensielt spørsmål: Hvilken gitar gjelder det? (helt eksakt)

Ellers helt generelt kan du ikke erstatte en normal p90 med en humbucker uten videre, da de har ulik størrelse og innfesting.

Dette er en les paul bfg.

Kan man da få en ring til p90èn,så den ser litt penere ut.eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så gitaren har en P90 i neck og en humbucker i bridge ikke sant? Du kan vel montere en standard humbucker "ring" eller fatning på humbuckeren, men P90 pickupen er jo allerede pent innfelt så hva er problemet der?

Hvis du forklarer litt tydeligere hva du ønsker og hva som eventuelt er problemet, får du sikkert et godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes humbuckere i p90 format hvis det ønskes. Dimarzio lager det, for eksempel, men siden at du ikke sier hva du er ute etter, kan jeg ikke være mer spesifikk enn det. ;)

ok,det visste jeg ikke.skal sjekke det ut.liker ikke utsende og lyden av p90èn i denne gitaren.Var derfor jeg lurte på humbucker eller noe annet.Ellers veldig bra gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste blir å sette inn en mini-humbucker da de ble konstruert for å passe i P-90 ruting. Ellers blir det som orsvend sier, å frese ut slik at det blir plass til en humbucker, men da gjør man noe som ikke er reversibelt hvis man en dag angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.