Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss OD-3


antos

Anbefalte innlegg

En dist pedal låter kanskje fort best på ganske clean, men en OD kan få vreng på forsterkeren til å låte tightere eller mer "spisset" f.eks. Det er jo bare å eksperimentere - det er jo det som gir resultater. Den største tabben med pedaler er å koble den inn, skru den på og vri litt på knottene, for så å avgjøre at pedalen er "dårlig" eller ikke passer til utstyret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nærmest ubegrensede muligheter... I det ene bandet mitt bruker jeg ofte en fuzzpedal (BigMuff-klone med løftet mellomtone) inn i en Fender Bassman som vrenger endel fra før. Låter helt kule! Med delaypedal mellom fuzzen og ampen får jeg en jævlig skitten og tøff delay også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både TS-9 og OD-3 hjemme.

Kan nevne at OD-3 låter best på amper som allerede vrenger litt. Veldig myk, kremete lyd dersom du bruker mest Gain på pedalen, men mer spiss og hard råkkelyd hvis du skrur ned på gain og bruker volumet istedenfor.

Kan ihvertfall anbefale denne, en ganske bra pedal hvis du får den til greie peng :)

Og den har MASSEVIS av vreng som forandrer karakteristikken etter hvordan du skrur på den, i motsettning til andre pedaler.

Du kan bruke den som distortion med gain på pedal på fult via en clean amp, hehe.. Men som sagt.. Låter best med litt vreng fra ampen også. Ganske så dynamisk pedal, noe mange OD'er er da.. :)

Men fasiten er at det ikke finnes noe fasitt. Skaff deg en OD-pedal, og prøv den på forskjellig innstillinger på både amp og pedalen. ODer gir mange muligheter, det som er så fint med dem :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.