Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig lydkort til bass


Knewt

Anbefalte innlegg

Heisann

Dette har kanskje vært oppe før, men klarte ikke finne noe. Jeg er ute etter et billig USB-lydkort jeg kan ta opp bass med. Enten rett fra bassen eller kanskje line out fra forsterkeren om det er mulig. Hadde også vært bra om det kunne ta inn lyden fra en miksepult (f.eks. hvis vi skulle finne på å mikke opp et trommesett i øvingslokalet for å ta opp til en demo). Lydkortet håpte jeg å få for under tusenlappen.

Trenger også litt tips om hva slags programvare som er bra til dette formålet.

- Knut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste ordentlige lydkortet jeg kan komme på i farta er Presonus AudioBox 2x2 men det koster 1400-1500. Den gode nyheten her er at at du får to mic innganger med phantom power, line input, intrument input samt headphones output og midi in/out. Dessuten er Presonus et bra merke og de bruker bra preamper i produktene.

presonus_audiobox.jpg

Det finnes også lydkort for under tusenlappen, men de er ofte av dongle-typen og jeg vet ikke hvor godt de fungerer eller om de er egnet til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hmm. Okei. Vurderer nå å bruke rundt en tusenlapp på dette. Har en forsterker med line-out, men jeg vet ikke om det er noen fordel å gå via forsterkeren eller bare bassen rett i lydkortet med en amp-simulering på PCen? Har en multieffekt (Behringer V-AMP Bass Pro) i loop i forsterkeren også. Kunne vært gøy å få med effektene. Er forøvrig en laptop jeg eier, så er vel USB som er alternativet?

Gjerne også mulighet til å ta opp lyden fra et halvveis avansert miksebord i øvingslokalet, så vi kan ta opp trommer.

Gjerne brukt.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.