Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez ergodyne x whammy bar.


Audun

Anbefalte innlegg

Nei, slapp av. Jeg har ikke konvertert til shredder-riket! ;) Men saken er den at jeg har hatt en nevnte Ibanez her til noe smårep og justering for en kompis av meg. Whammy-baren på gitaren har vært veldig løs, og i og med flytting og diverse, har han mistet den.

Spm 1: Er det noe slags foringer e.l. på arma som gjør den fastere? Fant ikke noen strammingskrue eller noe sånt i hullet til arma på blokka.

Spm 2: Er det noen som har ei liggende, evt. kan henvise meg til et sted hvor man kan få tak i for en billig penge? Jeg har vanligvis ikke så mye med slike gitarer å gjøre, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal lete, men vet det er mange her som kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen Ergodynemodeller som heter X. Men det finnes tre ulike stoler på Ergodyne (av de jeg husker). Den ene er en standard topunkts stratish TZ30. En annen topunkts standardsak er Fat20. Er det en litt mer moderne tremolo er det sannsynligvis en EdgePro II. Du vet trolig hvilken av disse det er snakk om. :) Når du vet det er det litt lettere å gi tips og råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen Ergodynemodeller som heter X. Men det finnes tre ulike stoler på Ergodyne (av de jeg husker). Den ene er en standard topunkts stratish TZ30. En annen topunkts standardsak er Fat20. Er det en litt mer moderne tremolo er det sannsynligvis en EdgePro II. Du vet trolig hvilken av disse det er snakk om. :) Når du vet det er det litt lettere å gi tips og råd. :)

Det står faktisk Ergodyne X på headstocken! Tremoloen ser ut til å være en FAT10, faktisk. Eieren har fått tilbake gitaren, men er nesten helt sikker på at det er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge eier var det ikke gjenger på arma. Billig gitar er det nok, (Korea) men den er faktisk både lettspilt og låter ok. HSH oppsett. Spesielt pos. 4 på switchen låter veldig strat-aktig. Fin og rett hals, så med litt justering ble den fin å spille på.

EXR-170 ja. Der har du den

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Vet du hvordan det er med stramming på disse? Hvis det ikke er det, er det vel neppe noe vits i å kjøpe ei ny arm som bare faller ut igjen.

Aner ikke hvordan disse fungerer, har aldri hatt en slik stol i mitt eie. Vil vel tro at det er samme prinsipp som PRS sine stoler - altså stramming i selve festet, men jeg er langt fra sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan disse fungerer, har aldri hatt en slik stol i mitt eie. Vil vel tro at det er samme prinsipp som PRS sine stoler - altså stramming i selve festet, men jeg er langt fra sikker. :)

Så etter strammingsskrue e.l. men fant ikke noe. Mulig jeg må dobbeltsjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.