Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bugera 6262 eller 333xl?


greovhan

Anbefalte innlegg

Så langt har det altså kommet.

Snart har Bugera kopiert alt som er av de vanligste ampene.

Kanskje alle amper snart også er å få i de kinesiske nettbutikkene,

som har alle varer i fake-kopier?

Før var spørsmålsstillingen: Hvilken amp bør jeg kjøpe?

Nå blir det bare: Hvilken Bugera bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så langt har det altså kommet.

Snart har Bugera kopiert alt som er av de vanligste ampene.

Kanskje alle amper snart også er å få i de kinesiske nettbutikkene,

som har alle varer i fake-kopier?

Før var spørsmålsstillingen: Hvilken amp bør jeg kjøpe?

Nå blir det bare: Hvilken Bugera bør jeg kjøpe?

Det er på mange måter helt for jævelig måten Bugera kloner så skamløst andre amper på. Hadde enda lagt litt skjul på hva de driver med hadde det vært noe mer stuerent. Men for en gitarist på budsjett, så er det ganske så hyggelig å få seg en helt ok amp til en billig penge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var spørsmålsstillingen: Hvilken amp bør jeg kjøpe?

Nå blir det bare: Hvilken Bugera bør jeg kjøpe?

Tja, ikke for meg iallfall, men alle andre må gjerne kjøpe Bugera og Bagheera i hopetall. Da blir det jo bare mer eksklusivt å eie originalene :) Skamløs kopiering er jo en ren anerkjennelse av og resignasjon overfor originalen, en innrømmelse av at man ikke klarer å skape noe bedre eller like bra på egenhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke for meg iallfall, men alle andre må gjerne kjøpe Bugera og Bagheera i hopetall. Da blir det jo bare mer eksklusivt å eie originalene :) Skamløs kopiering er jo en ren anerkjennelse av og resignasjon overfor originalen, en innrømmelse av at man ikke klarer å skape noe bedre eller like bra på egenhånd...

Blir nok ingen Bugera her heller.

Til og med en Axe vil bli kjøpt inn før en Bugera.

Men det er jo originalene som gjelder, og fortsatt låter best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo originalene som gjelder, og fortsatt låter best.

Tja, har hørt at 1990-ampen faktisk låter hakket bedre enn JCM900. Men så er den heller ikke en 100% replica, da. Og «bedre lyd» vil jo alltid være en smaksak, bare hør på lyden på ymse blackmetalskiver... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil vel lage en amp som likner på JCM900?

Tjo, ufattelig nok så valgte Kinamann 900 over f.eks 800 når de skulle kopiere Marshall. Jeg har denne og har sammnelignet denne opp mot en JCM 900. Nå er riktignok min litt opphora med stivere power og ny utg.trfao, men selv på relativt lavt nivå så låter Bugeran forbløffende mye bedre enn Marhallen. Så kan man jo diskutere hvor bra 900 låter i utg.punktet da :lol:

Forøvrig langt bedre komponentvalg og kontakter i disse nyere Bugera`ene, enn hva var tilfellet på 333 og 6260/6262 serien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neros! Får du noenlunde tight chugge-vreng i 1990'n eller, uten hjelpemidler ala Tubescreamer? Virker som en litt kul amp faktisk :D

Nei, det gjør jeg ikke.. Dvs ikke på samme måte som 6262`n. Vil si at lydbilde jeg får fra denne ligner uhygglig godt på lydbilde fra Judas Priest British Steel albummet. Har nå puttet EL34 rør (takk til Gluke som donerte et par ;-) i denne, og det var super bingo for lyden, da det er akkurat dette jeg var ute etter.

Men bruker ofte en overdrive/boost for å komme meg over i chugga-chugga land, og det funker godt nok til mitt bruk.

Skulle jeg kvitte meg med en av ampene var det 6262`n som ville ryke ut døra først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har hørt at 1990-ampen faktisk låter hakket bedre enn JCM900. Men så er den heller ikke en 100% replica, da. Og «bedre lyd» vil jo alltid være en smaksak, bare hør på lyden på ymse blackmetalskiver... :D

Jeg har ikke fått kloa i skjema på 1990 enda, men ut fra hva jeg ser når jeg sammenligner skjema på 900 så er det uhyggelig likt. Jeg tror, ut fra at 6262 er en 99.99% identisk med 6505+, at også 1990 er en ren blåkopi av 900. Det eneste stedet hvor de skiller i kretsen er logikken til kanalswitching og reverb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig kar dette her... Informativ og morsom "review" av Bugera.. Men vet ikke helt hvor "nøytral" han er.. Skal vel ikke se fanden på lyse dagen, men tror han er "knøttlittegrann" sponset av en Bugera sjappe der borte..

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig kar dette her... Informativ og morsom "review" av Bugera.. Men vet ikke helt hvor "nøytral" han er.. Skal vel ikke se fanden på lyse dagen, men tror han er "knøttlittegrann" sponset av en Bugera sjappe der borte..

Kan godt være, men jeg tror at i 6262 videoen var han nøytral. Denne er lagt ut for ei stund siden, videoene før det har han også lagt ut en demo av 6505. Men i 333 videoen sier han jo selv at han har fått denne ampen, men at han ikke er for behringer eller noe sånt. Men jeg tror at i 6262 er han nøytral ;) Men skal for all del ikke påsta noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.