Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bugera 6262 eller 333xl?


greovhan

Anbefalte innlegg

Skulle hatt meg en amp, men budsjettet er lavt. Har havna på Bugera nå. Ettersom jeg forstod er det mye amp for pengane. Ligger på 4500-5500 nye. Har i hovedsak lyst på engl, men for dyrt da...Noen som har erfaringer med de her? og da mener jeg egne erfaringer. Hvem av de er best? hvem av de har mest ''Engl lyd''. Hørt at de ligner litt på Peavy 6505 i lyden, forsovidt grei lyd i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei der..

Jeg får vel påberope meg som Bugera elsker #1 her på forumet :lol:

JA, Bugera er mye amp for pengene, spesielt om du handler brukt.. Et dårlig rykte på nettet, spesielt fra paranoide Unaiten, har gjprt at brukprisen på disse er lav. Hurra sier jeg, da jeg vet litt om hvorfor de har fått sitt dårlige rykte og hvor fjollete dette egentlig er.

Tar du deg bryet om å lese gjennom HELE tråden Buger 6262 mod tråden Så vil du se hvorfor ryktet har oppstått og hva som bør sjekkes på disse ampene..

6262 er 99.99 identisk bygget opp som en 6505+, og låter også svært likt. Dette er på godt og vondt, jeg synes kanskje at 6262`n er litt ensformig i lyden i seg selv, men med en god boost pedal ( ala tubescreamer) så får du variert dette endel. Liker du 6505+ lydbildet, så gå for denne. Bugera 6260 er samme sak som 6505, dvs omtrent samme lydbilde men clean og lead deler på felles EQ. (ligger en 6260 på Finn til 3500,-)

333XL har jeg selv ikke fått prøvd ut, men lest mye bra om den.. Skal ha et noe bredere lydspekter enn 6260/6262, men står ørlittegran tilbake på gainfronten. Men har trolig nok gain til det meste, og skulle du mangle noe, så legg på en boost pedal.. Jeg er selv på aktiv leting etter en 333XL head til min Bugera samling (har også en 1990 som jeg synes er helt fantastisk, igjen med en boost i front)

Det skal nevnes at begge mine amper er ganske så heftig moddet, men de låt mer en godt nok i original stand. Pass bare på at du får sjekket og eve utbedre den kontakt-"fella" jeg har nevnt i tråden over. Du bor 17 steinkast fra meg (jeg bor på Sem), så om du trenger hjelp til dette så bistår jeg deg gjerne med å både sjekke ampen og modde kontakten for deg.. (gratis) Har du lyst til å prøve 6262`n så er du hjertelig velkommen til en tur innom "Hard Rock Cafe" avd. Sem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der..

Jeg får vel påberope meg som Bugera elsker #1 her på forumet :lol:

JA, Bugera er mye amp for pengene, spesielt om du handler brukt.. Et dårlig rykte på nettet, spesielt fra paranoide Unaiten, har gjprt at brukprisen på disse er lav. Hurra sier jeg, da jeg vet litt om hvorfor de har fått sitt dårlige rykte og hvor fjollete dette egentlig er.

Tar du deg bryet om å lese gjennom HELE tråden Buger 6262 mod tråden Så vil du se hvorfor ryktet har oppstått og hva som bør sjekkes på disse ampene..

6262 er 99.99 identisk bygget opp som en 6505+, og låter også svært likt. Dette er på godt og vondt, jeg synes kanskje at 6262`n er litt ensformig i lyden i seg selv, men med en god boost pedal ( ala tubescreamer) så får du variert dette endel. Liker du 6505+ lydbildet, så gå for denne. Bugera 6260 er samme sak som 6505, dvs omtrent samme lydbilde men clean og lead deler på felles EQ. (ligger en 6260 på Finn til 3500,-)

333XL har jeg selv ikke fått prøvd ut, men lest mye bra om den.. Skal ha et noe bredere lydspekter enn 6260/6262, men står ørlittegran tilbake på gainfronten. Men har trolig nok gain til det meste, og skulle du mangle noe, så legg på en boost pedal.. Jeg er selv på aktiv leting etter en 333XL head til min Bugera samling (har også en 1990 som jeg synes er helt fantastisk, igjen med en boost i front)

Det skal nevnes at begge mine amper er ganske så heftig moddet, men de låt mer en godt nok i original stand. Pass bare på at du får sjekket og eve utbedre den kontakt-"fella" jeg har nevnt i tråden over. Du bor 17 steinkast fra meg (jeg bor på Sem), så om du trenger hjelp til dette så bistår jeg deg gjerne med å både sjekke ampen og modde kontakten for deg.. (gratis) Har du lyst til å prøve 6262`n så er du hjertelig velkommen til en tur innom "Hard Rock Cafe" avd. Sem :lol:

Fantastisk ;). Skal lese igjennom tråden. Skal på 4sound og få lånt en 333xl, så kan jeg jo kanskje ta meg turen bort til ''Hard Rock Cafe avd. Sem'' og sammenligne med 6262'n din ;). Gratis modding er fantastisk! Bra slike folk bor i nærheten da hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gitaristen i bandet mitt spiller på en Bugera 6262. Mye for pengene men synes den blir litt spinkel. Feeder fort når du jazzer den opp og blir litt tør uten boost og evt en Sonic Maxmizer.

Sjekket bias på denne ampen..? Flere av Bugera sine amper er juster for "kaldt" på Bias, kan gjøre underverker å få den korrekt justert. Glem den DC målingen de bruker, bruk en måleprobe for rør og mål strømmen.. Originalen har nok noen mer trøkk i bunn, da den har bedre (stivere) power. Pre-amp delen er så og si 100% identisk med originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter en 6260/6262 selv av den enkle grunn at vi spillte konsert på Frøya, de sa de skulle stille med forsterkere. Møter opp og det står 2 vox AC30 der... (knallbra forsterker, men ikke til vårt bruk)

Fikk dermed låne en bugera 6260 av en annen gitarist der.. For en syk trøkk det var i den! og ikke minst bra tone, har aldri hatt så bra livelyd før. Så den anbefales på det sterkeste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler.. På min 1990 deler lead og Clean EQ, men føler ikke dette som noe stort savn å ikke ha egen EQ til hver kanal... Kjekt å ha, men ikke noe must.. Men nå er jeg ikke akkurat storbruker av clean kanalen uansett.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler.. På min 1990 deler lead og Clean EQ, men føler ikke dette som noe stort savn å ikke ha egen EQ til hver kanal... Kjekt å ha, men ikke noe must.. Men nå er jeg ikke akkurat storbruker av clean kanalen uansett.. :lol:

Sant, men prisforskjellen er så liten, så etter min mening er det verdt det. Med tanke på brukt altså. Har seg sånn at det ikke ligger noen 6262 eller 333xl ute på bruktmarked nå da så vidt jeg vet. Skal tenke på det et par dager hehe

Endret av Dysterkald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men prisforskjellen er så liten, så etter min mening er det verdt det. Med tanke på brukt altså. Har seg sånn at det ikke ligger noen 6262 eller 333xl ute på bruktmarked nå da så vidt jeg vet. Skal tenke på det et par dager hehe

Du har et poeng der... 333XL kikker jeg selv etter daglig på Finn, så der kommer du til knives med meg når det gjelder en handel. :)

Tenker du nytt, så skal du vite at Bugera slipper en Mesa Dualrec klone i løpet av høsten.

Denne har jeg store forhåpninger til. Heter Bugera Trirec.. På papiret ser den meget lovende ut, men regner nok med at den ikke blir helt billig. Guesstimater en pris mellom 8000-10000,-

Ryktes at den slippes løs på markedet i Oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.