Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP Standard 91' til 13000?


Teigen

Anbefalte innlegg

Sorry, surra med denne http://www.guitarcen...584-i1174826.gc

Men jeg tror fortsatt at standaren fra 78' er mere vært enn , den fra 91' :) Men siden Teigen liker goldtopper, så tror jeg han kan like utseendet på goldtopp Florentine :) Skulle ønske jeg eide den, for å si det sånn ;)

Nei, det er ikke særlig forskjell på markedspris på en Std. fra 70 tallet eller en fra 90 tallet. Noe som kan forklares med at Gibsons fra 70-tallet ikke er de best ansette Gibsons blant samlere og entusiaster. Noen vil nok hevde at 70-tallerne er minst like gode (og kanskje bedre) enn mye av det Gibson har gjort, men det er nå i hvert fall faktum at markedsprisen er som den er.

Nå ser jeg også at jeg muligens tar litt feil i at den goldtopen ER en Florentine, men den har i hvert fall en del av featuresene til en Florentine. De som har mer peiling på forskjellige Gibsons får rette opp evt. feil. Problemet med den i mine øyne, er at den liksom ikke blir helt Les Paul. Når det gjelder "vib-systemet" er det en Bigsby og mange, spesielt vintage-freaks, mener det er "the shit". Jeg liker det ikke på LP'er, men kunne godt tenkt meg en ES med Bigsby.

Skulle jeg hatt en goldtop, ville jeg nok heller valgt en R6 eller R7 som man sannsynligvis vil få for en billigere penge på bruktmarkedet enn den 295'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, surra med denne http://www.guitarcenter.com/Gibson-Custom-Limited-Edition-Les-Paul-Custom-Electric-Guitar-104467584-i1174826.gc

Men jeg tror fortsatt at standaren fra 78' er mere vært enn , den fra 91' :) Men siden Teigen liker goldtopper, så tror jeg han kan like utseendet på goldtopp Florentine :) Skulle ønske jeg eide den, for å si det sånn ;)

Norlin.. Tredelt kropp. Ville nok heller gått for '91- eller 2000-modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.