Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP Standard 91' til 13000?


Teigen

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en helt orginal vinrød Gibson LP Standard med gull-hardware fra 1991 til 13000kr..

Gitaren er omtrent helt strøken, men er den verdt 13000 syns dere?:)

Ut fra slik du beskriver den, er ikke det noen upris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grei pris, det :) Kjøper du den fra dritfetegitarer, eller?

Det stemmer det ja.. og de skal til hjembygda mi til helga, så det hadde passet ganske bra:P er fortsatt ikke helt sikker på om jeg liker fargen.. får sitte å stirre på den i en time eller to x)

Liker best Goldtop og Desert Burst finisher:) har ikke tilfeldigvis sett noen til noenlunde samme pris?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt om dere syns noen av de andre LPene hos dritfetegitarer er mer bang for the buck?:)

Jeg tenkte på det samme :) Hvis jeg hadde vært deg ville jeg valgt Goldtoppen :) Jeg TROR den vil stige fort i verdi, jeg tror den er vært mye mer, jeg er ganske sikker på at den sjelden, og så er den syyyyyykt fet. Vil missunne deg for den. Den koster mer, men det tror jeg ikke du vil angre på ;)

Ellers hvis du skal bruke den samme summen ville jeg ha valgt, Standarden fra 78'. Den eldre og vil trolig stige i verdi, fortere enn den fra 91' :)

Eller silverbursten? Den koster nesten 4000 dollar på guitar center. Heller den , en standaren fra 91' :)

Andre som er enige med meg?

Endret av Gitaristen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at Goldtopen (en såkalt Florentine?) vil stige så mye i verdi. Den er kanskje sjelden, men de har blitt laget før uten at det er voldsomt stor etterspørsel etter dem, så vidt jeg vet. Ellers er det vel kanskje hipp som happ ifht de andre LP'ene han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at Goldtopen (en såkalt Florentine?) vil stige så mye i verdi. Den er kanskje sjelden, men de har blitt laget før uten at det er voldsomt stor etterspørsel etter dem, så vidt jeg vet. Ellers er det vel kanskje hipp som happ ifht de andre LP'ene han har.

Jeg tror nok, de tror nok at de to andre les paulene er verdt mer enn standaren fra 91'. Spesielt silverbursten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok, de tror nok at de to andre les paulene er verdt mer enn standaren fra 91'. Spesielt silverbursten.

Tja, Florentine kostet vel mer i utgangspunktet, så den er grei, men hvorfor skal en silverburst være mer verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Florentine kostet vel mer i utgangspunktet, så den er grei, men hvorfor skal en silverburst være mer verdt?

Sorry, surra med denne http://www.guitarcenter.com/Gibson-Custom-Limited-Edition-Les-Paul-Custom-Electric-Guitar-104467584-i1174826.gc

Men jeg tror fortsatt at standaren fra 78' er mere vært enn , den fra 91' :) Men siden Teigen liker goldtopper, så tror jeg han kan like utseendet på goldtopp Florentine :) Skulle ønske jeg eide den, for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, surra med denne http://www.guitarcenter.com/Gibson-Custom-Limited-Edition-Les-Paul-Custom-Electric-Guitar-104467584-i1174826.gc

Men jeg tror fortsatt at standaren fra 78' er mere vært enn , den fra 91' :) Men siden Teigen liker goldtopper, så tror jeg han kan like utseendet på goldtopp Florentine :) Skulle ønske jeg eide den, for å si det sånn ;)

Tja, goldtop'er er fett!.. men syns det ble litt krasj med den vibb'n:P men bortsett fra det var den eye-candy, men også litt for dyr for meg akkurat nå:) Hvis noen som ser denne tråden har en LP de lurer på å selge, ta kontakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13000 er en grei pris det. Pratet om hvilke av de andre som evt. er mer verdt skjønner jeg ikke vitsen med. Hvis du liker den og den spiller og låter bra, så gå for den.

EDIT: Ville forsåvidt vært litt skeptisk til å kjøpe noe usett fra han. En kompis av meg kjøpte en Gibson RD bass av ham som var i dårligere stand enn det som sto på nettsiden. Da han ville heve kjøpe fikk han beskjed om at det var uaktuelt og han måtte nøye seg med et avslag på prisen.

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13000 er en grei pris det. Pratet om hvilke av de andre som evt. er mer verdt skjønner jeg ikke vitsen med. Hvis du liker den og den spiller og låter bra, så gå for den.

EDIT: Ville forsåvidt vært litt skeptisk til å kjøpe noe usett fra han. En kompis av meg kjøpte en Gibson RD bass av ham som var i dårligere stand enn det som sto på nettsiden. Da han ville heve kjøpe fikk han beskjed om at det var uaktuelt og han måtte nøye seg med et avslag på prisen.

Tror jeg skal finne meg en et annet sted.. virker litt mistenkelig at han skryter alle gitarene der opp i skyene ja:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.