Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen fler som har musicman gitarer? JP, Luke, etc..


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en JP7 modell her for litt sia, og jeg har testet den grundig..

Etter ett par uker, så synes jeg den er såpass grisegod å spille på all over både rytme og lead, at jeg nesten vurderer å skaffe en litt høyere modell..

Jeg surfer litt, å finner ut at ser man bort ifra BFR serien, så er forskjellene ganske stor på JP modellene, i henhold til hals, treverk, o.l..

Jeg blir liksom ikke klok, og lurte på om noen kunne hjelpe meg litt.

Jeg trenger mer info før jeg gjør drastiske ting som å skifte ut instrumenter jeg har med nye, som att. koster flesk :blink:

Endret av Norstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Luke som jeg er veldig godt fornøyd med og har prøvd flere JP modeller, inkludert BFR.

JP BFR modellene er fantastiske gitarer, men jeg foretrekker den ulakkerte halsen på standard modellene.

Bortsett fra lakkert hals og treverk er det ikke store forskjellen i "feel" på modellene.

Luke BFR modellen har samme hals som standard, men den kommer ikke med piezo blink.gif

Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt med en enda tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Dette jeg har er en JP7 Stealth Black, regner da med det er samme eloktronikk i den som med alt annet.

Halsen er lakkert matt, som gitaren..

Jeg bare husker det er mange år siden, men jeg prøvde en JP6 i en sjappe engang, og ble litt skuffa.

Kunne ikke forstå at mannen sjøl gikk fra Ibanez til det der, og jeg gikk ut av sjappa med frez og bannskap.

Da jeg fikk teste den jeg har nå, var det noe helt annet igjen, og jeg falt pladask.

Vet man har gått fram og tilbake med maple fretboards og litt forskjellig..

Vurderer seriøst skaffe en til.. For denne her var helt hinsides.

Eneste jeg trengte litt tid til å bli vant med, var overgangen fra jumbo til medium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke`n er den som skiller seg mest ut pga V halsen.

Liker ulakerte halser best.

MM lager absolutt gode halser.

Min favoritt er EVH/Axis halsen den burde vært en option på Petrucci`ene

Jeg har hatt noen MM gitarer(ingen Petrucci, men har prøvd endel av de) men de ble etterhvert byttet ut med Suhr!

Kanskje du trenger en sånn en ;) :

4277366210_f7342e3f99.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Husker jeg hadde litt samme opplevelsen første gang jeg prøvde en JP6, jeg syntes hele gitaren virket billig og plast-aktig.

Kunne overhodet ikke sammenlignes med Ibanez JPM'en min.

Noe må ha skjedd siden den gang (enten med meg eller med MM JP'en), for nå liker jeg den godt smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.