Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Var kan jag lasta upp ljudfilen?


Anbefalte innlegg

Hej, jag har lust att slänga upp några låter för konstruktiv kritik/slakt + som ljudexempel på Jet City 20-ampen men var kan jag lasta upp filerna? Det kanske är jag som är helt pucko, men på Soundclicks sidor så komprimeras filen automatiskt till 128 kbps och då faller ju litt av poängen bort angående kritik på ljudkvaliteten. Det är 3 låtar på 9.8, 5.7 och 3.1 Mbyte så det är inte några stora grejer. Någon som har några smarta tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

128 kbps tilsvarer jo omtrent FM-radio, og vi har da ikke sluttet å høre på det pga lydkvalitet? Det at man bare kan spille av filene, og at de ikke blir slettet "nårsomhelst" hvis man ikke betaler for konto, synes jeg oppveier ulempene ved begrensningen på lydkvaliteten. Bare min ringe mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

128 kbps tilsvarer jo omtrent FM-radio, og vi har da ikke sluttet å høre på det pga lydkvalitet? Det at man bare kan spille av filene, og at de ikke blir slettet "nårsomhelst" hvis man ikke betaler for konto, synes jeg oppveier ulempene ved begrensningen på lydkvaliteten. Bare min ringe mening.

Hej, det är möjligt att 128 kpbs motsvarar FM-radio men det var i alla fall stor skillnad på hur filerna lät i 320 kpbs och på hur de lät konverterade till 128 kbps hos Soundclick, och den här gången är det först och främst ljudet jag vill ha kommentarer på så med tanke på hur stor skillnad det var så könns det litt meningslöst att lägga upp filerna där :) . Kanske det är konverteraren som är dålig? Jag kanske borde konvertera det till 128 kbps själv istället? Du har rätt, man blir lätt litt för bortskämd och vill ha det precis som man vill gratis.. eller i alla fall jag :) .

Tack för tips, Audun och Loztboy :) . Kan man streama på Mediafire? Jag vill helst undvika att folk ska lasta ned halvfärdiga låtar med bandet. Det är inte för att jag tar det SÅ seriöst eller för att vara kjip , jag kan gärna bjuda på sångerna när de är helt färdiga, men om jag kan undgå att folk kan lasta ned ofärdiga låtar så gör jag gärna det :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konverterer bestandig selv til 128 før jeg laster opp på soundclick.

Det å konvertere noe som er konvertert, er aldri lurt, selv om man kan diskutere om det høres. Det avhenger av omstendighetene.

Sjekk signaturen min, og ønsker du å få tilsendt for eksempel "No I shot" i 320, så send meg en PM. Jeg er mest fornøyd med miksen i den låta, mest transparent og "hiend".

Det er bra at noen bryr seg om lydkvalitet!

Jeg synes ikke det er veldig stor forskjell, men det avhenger selvsagt av lytteutstyret. Trodde mesteparten av musikken på forumet ble avspilt av kjipe laptophøyttalere, og da kan intet lydformat ødelegge like mye som utstyret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konverterer bestandig selv til 128 før jeg laster opp på soundclick.

Ja, då skulle jag alltså ha konverterat själv först, jag ska göra det nästa gång :) . Jag ska höra på No I shot en annan dag när jag har tid. Jag är egentligen inte så väldigt kräsen när jag lyssnar, men kanske litt mer kräsen när jag mixar/mastrar? Det tar trots allt ganska mycket tid och energi att spela in nya sånger så man vill ju gärna att det ska låta så bra som möjligt :) .

Du kan også lage deg en profil på www.reverbnation.com Mine erfaringer tilsier at lydkvaliteten der er mye bedre enn f.eks. Myspace. Der tillates opplastniger opptil 8 mb. pr. fil.

Kanon, tusen tack, jag körde på den den här gången jag :) .. jag har inte lyssnat på hur komprimeringen blev där, men, men :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.