Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hughes & Kettner Switchblade 50


Anbefalte innlegg

Hei forumfolk!

Jeg har sett på denne forsterkeren(Hughes & Kettner Switchblade) og vurderer å kjøpe den. Jeg sendte nettop mail til eieren der jeg stillte noen spørsmål om hvor gammel forsterkeren er, og hvilken tilstand rørene er i.

Dersom rørene er slitte og må byttes, men jeg bestemmer meg for å kjøpe den uansett, bør jeg bytte rør selv eller sende den inn til et verksted?

Dersom jeg sender den inn til et verksted, vil de da ha rørene de trenger?

På Hughes & Kettner's hjemmeside står det at forsterkeren bruker 2x EL34 som Poweramp og 2x 12AX7 som Preamp.

Dersom jeg ikke sender den inn til et verksted, men bytter selv, hvilke rør trenger jeg? Funker disse og disse?

PS: har ingen erfaring med rørforsterkere. :(

På forhånd takk

Mvh. Espen H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Sikkert en grei side, men den så litt "dårlig/billig/useriøs" ut.

Men enda et spørsmål. Passer alle EL34 rør i forsterkeren? Eller er det noe forskjell på størrelse eller er den eneste grunnen til forskjellige EL34 rør forskjellige merker og kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Sikkert en grei side, men den så litt "dårlig/billig/useriøs" ut.

Men enda et spørsmål. Passer alle EL34 rør i forsterkeren? Eller er det noe forskjell på størrelse eller er den eneste grunnen til forskjellige EL34 rør forskjellige merker og kvalitet?

Eurotubes er veldig seriøse, har veldig god kunnskap, og svarer godt om du spør dem om råd.

De har ett veldig godt renome, også blant brukere her inne på forumet.

Er enig i at nettsidene ikke er spes. pene/gode - men det er ikke alltid man skal skue hunden på hårene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg bak Trond i forhold til eurotbes. Makan til bra service skal du lete lenge etter. Bestilte derfra førstte gang for en del år siden til en valveking jeg hadde da. Sendte de en mail med hvilken forsterker jeg hadde og hva jeg ville at den skulle høres ut som. De kom med noen forslag på rørsammmensetninger som ville funke og hvilke karakteristikker de forkjellige hadde. Der kan du snakke om å gjøre gull av gråstein.

Jeg for min del kommer aldri til å bruke noen andre når jeg trenger rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra eier for litt siden, der han sa at forsterkeren var ca 2 år gammel og at han hadde byttet rør for 4 måneder siden. Derfor blir det ikke problemer med bytting av rør. I alle fall ikke på en stund :P Takker mye for alle som har gitt svar.

Mvh. Espen H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.