Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bestille kabinett fra Thomann


Anbefalte innlegg

Noen som har no erfaring med å kjøpe kab fra Thomann?

Er på utkikk etter 1960AX, men er litt usikker på hvordan rutinene er på å bestille fra dem, og hva det blir i tilegg osv mtp frakt og moms. Er det 15 EUR uansett land? Får bare valgt sverige som nærmeste men det gjelder kanskje bare språket på siden?

Har prøvd søkefunksjonen, uten hell..

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har no erfaring med å kjøpe kab fra Thomann?

Er på utkikk etter 1960AX, men er litt usikker på hvordan rutinene er på å bestille fra dem, og hva det blir i tilegg osv mtp frakt og moms. Er det 15 EUR uansett land? Får bare valgt sverige som nærmeste men det gjelder kanskje bare språket på siden?

Har prøvd søkefunksjonen, uten hell..

Hvorfor spør du her? Sansynligheten for at noen som jobber hos thomann leser dette er veldig liten. Du må nok kontakte dem for å få pris på store og/eller tunge pakker. Moms har ingenting med hvor stor pakken er å gjøre, men pris på frakt og vare.

Endret av kst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du her? Sansynligheten for at noen som jobber hos thomann leser dette er veldig liten. Du må nok kontakte dem for å få pris på store og/eller tunge pakker. Moms har ingenting med hvor stor pakken er å gjøre, men pris på frakt og vare.

Regner med å få raskere svar her, og jeg vet at det er folk som har handlet gitarkabinetter fra thomann på dette forumet.

Jeg er klar over at moms ikke har noe med hvor stor pakken er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til thomann.

Det koster 30 euro for frakt av saker opp til 30 kilo.

Du skal trolig ha et kabinett som veier mer enn 30 kilo, så da må du nesten be om et tilbud.

Fortell oss gjerne hva du får til svar :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte fra Thomann en gang - tok da kontakt med dem for å forsikre meg om at de ikke la på tysk moms. Dumt at de ikke har egne sider for land utenfor EU der momsen betales i mottakerlandet.

Hva med å prøve Musicstore?

På sidene for Norge får du opp prisen uten tysk moms. Så kommer frakt - standard er 20 € - vet ikke hva vektgrensen er, kanskje lurt å kontakte dem om det. De sender vanligvis med UPS, og det kommer et ekstra påslag på ca 150 kr for å ordne innbetalingen av norsk moms - som selvsagt også kommer i tillegg til prisen. Jeg har bestlit fra dem mange ganger og har bare positive erfaringer.

MEN - akkurat nå er det vel ingen av de store transportselskapene som leverer i Norge pga streik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musicstore er greie helt til du skal returnere noe. Da kan dem ingenting engelsk og slutter å svare på mail. Selv når en finner ut via forum hva man skal gjøre lar dem være å svare på henvendelsene. Musicstore er bannlyst her i gården.

Høres ikke bra ut. Jeg har ikke returnert noe dit så jeg har ikke sånne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, du bestiller altså kabinettet til Sverige med poste restante, for så å kjøre å hente det?

Gratulerer med kjøp forresten! :)

Ja, stemmer, slipper å betale moms fra EU land til EU land, og det var billig frakt :) bor 30-40 min unna strømstad, så passer bra ;)

Takk for det, gleder meg til å få et ordentlig cab ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skjønner jeg ikke helt. Thomann er etablert i Sverige så jeg blir veldig overrasket om man da ikke må betale svensk moms.

Norge er ikke med i EU derfor skal vi bruke de Tyske prisene selv om dem har kampanjer i andre land og trekke fra 19% tysk mva for korrekt pris.

http://www.tmf-vat.com/vat/eu-vat-rates.html

679€ / 1,19 = 570£ = NOK 4630,- * 1,25mva = 5787,- + frakt som vi ikke er sikker på men 30€ * 1,25mva = NOK 305,- + gebyr til transportør typisk 120,- gir en pris levert i Norge på ca 6200,-

google sier at 6693 Swedish kronor = 5 528.10386 Norwegian kroner

Frakt i Sverige er 15£€ som google får til ca 121,-

http://www.thomann.de/se/marshall_mr1960ax_gitarrenbox.htm

Så med 25% Svensk moms og frakt vil google sin valutakalkulator pr i dag 22.05 få fram en pris på rundt 5649,-

Dem selger jo andre godsaker i Strømstad så da kan du fortsatt brenne av noen hundrelapper med god samvittighet etter drivstoff og bompengeavgifter er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är billigare att beställa till Sverige, ja. Faktiskt ännu billigare än det du beskriver, eftersom om du beställer till Norge så dras inte den tyska momsen bort. Både Sverige och Tyskland är med i EU, därför lägger inte tullen på några avgifter. Om jag inte husker fel så har man rätt till att föra in utstyr i Norge till en värde av 6000:- och eftersom kabinettet hamnar under 6000-strecket så är det i tillägg lov.. om du, oystein1988, stannar 24 timmar i Sverige :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.