Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Rens" av RW-hals....


Anbefalte innlegg

Henta Straten i går kveld, og da kaffekoppen var skjenka opp i morges, så kunne jeg jo ikke vente lenger .....

I min uendelige visdom kom jeg frem til at en slik beis, eller annet som er påført med pensel, høyst sannsynlig er et én-komponent produkt. Ergo, oljebasert malingsfjerner, tørkerull, gnikk og gnu, vask og tørk, vanlig stålull, vask og tørk, fiin stålull, vask, tørk, og så på med litt olje tilslutt, etter ca 4 timers jobb ..... ;)

Voila ! Nesten som ny gitt !! :D

Vi vil jo gjerne se da.... :) (Det betyr bilder, ja...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta Straten i går kveld, og da kaffekoppen var skjenka opp i morges, så kunne jeg jo ikke vente lenger .....

I min uendelige visdom kom jeg frem til at en slik beis, eller annet som er påført med pensel, høyst sannsynlig er et én-komponent produkt. Ergo, oljebasert malingsfjerner, tørkerull, gnikk og gnu, vask og tørk, vanlig stålull, vask og tørk, fiin stålull, vask, tørk, og så på med litt olje tilslutt, etter ca 4 timers jobb ..... ;)

Voila ! Nesten som ny gitt !! :D

Så bra! Det er jo topp at det gikk av så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det disse bildene da....

Her sees en ubehandlet del av gripebrettet øverst, og en grovrenset del nederst...

103621_s.jpg

Og slik ble resultatet etter ferdig behandling.

103622_s.jpg

Og her er da hele fela....

103623_s.jpg

Kroppen er lakket med sprayboks, type krakkelert appelsinhud. Under er den originale lakken, en slags skittengul sak... Men den får være slik til jeg blir ferdig med å pusse opp huset vi skal selge, og leiligheten vi har kjøpt.

Ser for meg å strippe den til bar ved, og se hvordan treverket er før jeg bestemmer meg for hva det skal på. Om ikke den er fin i veden, så kan det hende jeg går for en antikkhvit, med svart eller turtoise plekterbrett. Andre gode forslag mottas med takk :D

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttih... så grusomt den var sauset inn før du startet rensen.

Ser jo veldig bra ut etterpå. :)

Jada, er veldig fornøyd sjøl. Hadde litt bange anelser for halsen, for det var den jeg anså som kritisk. Resten er jo bare moro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet på gripebrettet ble jo veldig bra! Ser ut på det øverste bildet som at det muligens kan være på sin plass med litt båndsliping også?

Ja det er noe slitt enkelte steder. Jeg skal bruke den slik over sommeren tenker jeg, og så blir det full disseksjon til høsten. Da får jeg vurdere hvilke tiltak som må til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.