Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger info om gitar


surferen

Anbefalte innlegg

Dette er en av mange japanske kopier fra søttitallet. Gitaren kan være kurant, særlig hvis halsen ikke har slått seg. Det er et problem på japanske gitarer fra den tiden. Trolig låter den "så som så", pickupene var ikke av knallkvalitet da de ble laget, og pickuper blir dårligere med årene.

Verdien på gitaren er ganske lav når vi snakker om salgsverdi, det er nok morsommere å eie den enn å ha den som et mulig pensjonsfond.

Så mye mer er det egentlig ikke å tilføye uten å prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Takker for svar. men er det noen som sitter på noen linker som kan ha noe med den gitaren å gjøre.Har søkt en del rundt på nett, men klarer ikke finne noe om den.

Gitaren har jeg arvet av en bestefar så jeg tror jeg kommer til og beholde den. Den trenger ett nytt sett med strenger, en vask og en polering så blir den sikkert god som ny.

Hilsen surferen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.music-trade.co.jp/otherhistory.html

fant litt om et merke som heter El Maya her, er vel ikke sikkert det er det samme. Mye annen artig info også.

Ellers var det vanlig for butikker i Japan å selge gitaren under eget merke, jeg har f eks en Ginza bass, som jeg ikke finner noe som helst på nettet om, men jeg har funnet ut at Ginza er et distrikt i Tokyo, der det ligger mange musikkbutikker :)

Edit: Det står jo forsåvidt at gitarene ble solgt under navnet Maya utenlands, så da har vi vel løsningen :)

Endret av mrj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.