Web Analytics
Jump to content

Boss DD-3 i fx-loop?

Welhaven
 Share

Recommended Posts

Hm, driver og ser på delay-padal nå (Boss DD-3) som jeg tenkte å kjøre i FX-loopen, ampen er en Fryette/VHS Sig:Xog i FX-sløyfa har jeg en ISP Decimator ProRackG fra før. Jeg kom til å tenke på en ting; kan det bli et problem at DD-3 ikke kan settes til +4db? På hjemmesiden til Fryette står det bl.a at "the higher signal level in the loop can overload the pedals instrument input". Kan jeg ev. bruke Loop Level Control til å justere signalstyrke eller har ikke et noe innvirkning? Effekt-sløyfa står forøvrig på 'parallel-mode'.

Det står ingenting om hva den tåler/ikke tåler av inngangsignaler i brukermanualen til den, men av hve jeg kan lese fra andre fora er at folk ikke har opplevd noen problemer (du finner en tråd om det på seymoreduncan.com om du googler litt) :)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

dd-3 låter ikke dritt, den låter kansje ikke helt som Thor vil at den skal låte :P

den funker helt fint i fx-loopen på en amp, litt mere analog lyd. Funker til en som ikke vil bruke alt for mye penger på en delay pedal ;)

Blir nok en DD-7, tenker jeg. Får se hva de har i Milano. Blir nok noe til kabel-styr etter hvert med Decimator, fx-loop og pedalbrett, haha.