Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til gitar


J-I-P

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt gitar i mange år men bare på hobbybasis litt nå og da. Har en grei gitar men etter at jeg var i butikken og testet diverse andre gitarer så merket jeg fort at det finnes bedre gitarer, MYE bedre gitarer.

Jeg forelsket meg i en Takamine Limited edition 2008 som sto der, makan til god gitar og spille på og for en klang - kremt... med prislapp på kr 19000. :-O Eller kan dere anbefale meg andre gitarer i samme prisklasse?

Endret av J-I-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt gitar i mange år men bare på hobbybasis litt nå og da. Har en grei gitar men etter at jeg var i butikken og testet diverse andre gitarer så merket jeg fort at det finnes bedre gitarer, MYE bedre gitarer.

Jeg forelsket meg i en Takamine Limited edition 2008 som sto der, makan til god gitar og spille på og for en klang - kremt... med prislapp på kr 19000. :-O

Det er dessverre langt over hva jeg har råd til. Men et søk på nett så ser jeg at gitaren selges for 12000 i andre norske forretninger. Søker jeg videre så finner jeg samme gitar til 900 pund i England, og helt ned i $1000 i USA og da begynner dette plutselig å bli mulig for min lommebok.

Fra England blir prisen ca. 9000 kr (henter i Sverige) og fra USA blir prisen ca 7500 kr inkl. mva. Dette må da være en god pris på en god gitar, selv om det er en 2008 modell? Begge eksemplene gjelder nye gitarer.

Eller kan dere anbefale meg andre gitarer i samme prisklasse?

Noen som har god erfaring med å bestille fra USA og ebay?

Jeg er ikke akkurat noen fæn av Takamine.

Helt greie gitarer, men synes de er veldig opphypa.

Har prøvd den modellen du nevner.

Bra gitarer for all del.

God lyd og spillbarhet. Får en god krispy lyd..

Men...

Synes absolutt du bør kikke litt på andre merker.

Tenker da på bl.a Guild, Tacoma, Taylor, Gibson, Martin, Norman, Yamaha..

Jeg for min del har Guild, Tacoma og Norman nå..

Har vel hatt 3 Yamaha'er, og spilt på enda fler..

Har hatt Takamine også.. som sagt greie gitarer, men synes det er mye annet du burde prøve.

Smaken er jo som baken.. og det er mange som liker Takamine så det er jo ikke noe galt i det..

Men dette var nå min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.