Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmelaget demo


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har den siste tiden spillt inn demo skvia til bandet vårt "Senseless Apprentice".

Vi har ikke så mye utstyr så vi har ikke spillt inn trommesett, men vi drumkit from hell funker fett det :D

Uansett vi hadde noen gode forserkere og en god stormembran og fikk låne en Shure dynamisk forsterker mic.

Utstyr:

Marshall DSL 50w

Bugera 333

Harley Benton (Vintage 30)

Shure sm58

En stormembran mic (husker ikke merke, men kostet skjorta)

Line 6 lydkort

Cubase LE til innspiling & Cubase 5 til mix

Noen madrasser og puter for akustikk

Ez Drummers

Senseless Apprentice

Hør på sangene og si hva dere synest ! Børr vi fikse noe ? gjøre noe analedes ?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner miksing av trommene (skarpen hørtes mildt sagt jævlig ut), litt annen vinkling eller noe på gitarampen, og ikke fullt så mye gain på vokalen!

Sånn mer i detalj vet jeg ikke hva jeg skal si, men fete låter! :)

Dessverre et stort drawback med drumkit from hell. VELDIG trigga og komprimerte trommer... Både std. settet og Nashville-kitet i EZ drummer låter mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, vi er veldig fornøyde med resultatet selvom trommene ikke er det beste. Jeg tror vi kommer til å spille inn igjen med ekte trommer. Trommisen vår har et bra trommesett, må bare skaffe oss litt mic'er.

Kult at dere likte det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, det låter bra men eftersom du frågar om ni borde göra något annorlunda så..

* Basen. Jag saknar en fet pumpande bas som backar upp alltihop.

* Skarpen som redan påpekats, den låter inte bra.

* Det låter grötigt, särskilt gitarrerna. Det fungerar eftersom det liksom ska låta så, men det låter som om det är en gitarrist som har mixat. Jag tror att allt skulle klarna om ni fick plats till basen i mixen och klarade separera gitarerna mera.. eller spela in med mindre vreng.

Som också påpekats, det är svårt att avgöra med Myspace-kvalitet, men, men, nu är det det vi har att förhålla oss till :) .

Ett litet förslag: Låna ett öra till Raised Fist . Lyssna på deras ljudbild, kaos men ändå välbalanserat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har notert ned den del ting nå som må muligens fikses. Vi har skrudd ned gainen på gitarene en del, men det er to track av hver gitar.

Også litt lite bassgitar, men synest dere at det er mye basslyd sånn generelt ? (leg har subwoofer og hører ganske mye bass)

Burde vi høre mer kompbass ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, jeg skjønner. Har fått mange gode tilbakemeldringer i det siste, vi skal prøve å få bassgitaren mer tydlig inn i lydbildet.

Og ja, vi har panorert gitarene :) men vi har recordet dobbelt av begge gitarene (4 gitarer) så det kan hende det gjør det litt "grøtigt" :) vi har skrudd ned gainen en del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.