Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat med floyd blir ustemt fort som fy.


LesMarshall92

Anbefalte innlegg

Hei! har tatt en litt "halvveis" løsning på 80's-straten. :P

når jeg skulle montere nuten så fylte jeg kun de gamle skruehullene med sagflis og trelim.

Den er satt opp helt nydelig, men holder ikke stemminga. Jeg tror dette er pga nuten. Den hvis jeg f.eks skal ta trembaren inn mot kroppen, blir den ustemt flat, og hvis jeg drar den langt ut fra kroppen etterpå, kommer den nogenlunde tilbake i stemmingen jeg hadde stemt den i. Dårlig forklart, men håper dere forstår :D

Det jeg lurer på da, er hvor jeg får tak i heltre-plugger jeg kan modde til å passe nedi de hullene? hvordan slags tresort hadde vært lurest å bruke? Har noen på forumet slike plugger jeg kan kjøpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at hullene utgjør den store forskjellen.. Hvis oversdel (nut) sitter fast, så er vel saken grei. Med mindre du mener at halsen bøyes i hodet/hals punktet da. Men det tror jeg ikke jeg da.

Angående treplugger så er det bare å handle noen tynne møbelplugger i eik. De koster vel noen øre pr stykk.

Hvis tremoloen din ikke er stabil, er nok "pinnene" i kroppen og kniv-eggen, samt tremoloens vinkel det første jeg ville sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.

joa, den sitter jo fast. men er redd for at den ikke sitter godt nok?

hullene var ganske store iforhold til skruen, så jeg fylte den med sagflis og trelim. Tenkte at dette kanskje ble såpass mykt og elastisk at nutta bevegde seg når jeg brukte tremoloen?

floyden ligger helt vannrett med gitaren også! hmm.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.