Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss RC-2 LoopStation


Anbefalte innlegg

Hei :)

Kjøpte nylig en boss RC-2 LoopStation men jeg får det liksom ikke som jeg vil ha når jeg bruker distortion :( Får bare brukt den på clean fordi drum-tracks blir distorted når jeg har det på, og det jeg looper blir liksom lavere hvis jeg spiller solo, det er bare så rart.

Chainen jeg bruker er "Gitar -> Boss RC-2 -> Line6 Spider III 15Watt".

Når jeg spiller inn loopen setter jeg knobben på Auto, har det noe å si?

Setter VELDIG pris på om du kan hjelpe meg med dette, Synes det ikke er verdt 1600.- kr til å kun jamme på Clean :(

Gi meg tips, eller en youtube tutorial som kan hjelpe meg :) alt blir satt pris på :) Legger ved et bilde av pedalen.

Mvh

GitarMarius

post-7451-126841979974_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at drum-tracsen blir vreng er mest sansynlig fordi Looperen står før vreng effekten. Antar at det er forsterkeren som står for vrengen. Dersom forsterkeren din har effect loop bør du prøve å koble den inn der. Hvis ikke må du ha en vrengeffekt satt foran looperen i signalkjedet. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at drum-tracsen blir vreng er mest sansynlig fordi Looperen står før vreng effekten. Antar at det er forsterkeren som står for vrengen. Dersom forsterkeren din har effect loop bør du prøve å koble den inn der. Hvis ikke må du ha en vrengeffekt satt foran looperen i signalkjedet. B)

Det vil si? :P her har du et bilde av forsterkeren, ser du noe jeg kan gjøre? :)

post-7451-126842042624_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg forklarte det litt dårlig. Det jeg mener er at lyden fra RC-2 blir vrengt når den kommer inn i forsterkeren. To løsninger er enten å sette en vrengpedal foran RC-2 og slå av vrengen i forsterkeren, eller å sette RC-2 i effektloopen (dersom forsterkeren har det) da forsterkeren vil vrenge lyden før den kommer inn i RC-2. ;)

Endret av smp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.