Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LTD m-1000 deluxe problem (feedback)


greovhan

Anbefalte innlegg

Skrur du ned gain i forhold til når du bruker en gitar med svakere og passive pickuper da?

Altså jeg kan skru ned gainen på ampen for å få vekk feedbacken, men da er det lite gain, blir ikke noe trøkk i det hele tatt. Squiern som har passive mikker har jeg ikke noe problem med feedback på. Vet at det kommer letter feedback med spesielt EMGer, men er måte på syns jeg. Eclipsen jeg hadde som også hadde EMG, hadde jeg ikke det problemet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt samme problemet med min (samme gitar) med passive miccer, men det er nok fordi jeg står så sykt close, siden vi har lite rom, men har noisegate i ampen og kjører ikke gainen så høyt :P

EDIT: akkurat stått opp, ikke samme gitar. Jeg har EC-1000 :P

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt samme problemet med min (samme gitar) med passive miccer, men det er nok fordi jeg står så sykt close, siden vi har lite rom, men har noisegate i ampen og kjører ikke gainen så høyt :P

EDIT: akkurat stått opp, ikke samme gitar. Jeg har EC-1000 :P

Står forsovidt nærme jeg og, men gikk rundt med den i øvingsrommet, var smme lyd fortsatt. Og kjedlig uten noe særlig gain hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten helt sikkert noe feil med elektronikken.

Dersom du ikke kan sjekke dette selv, anbefaler jeg at noen gitarkyndige ser på den.

Vet du om noen andre har hatt den, eller kjøpte du den ny?

du kan jo høre meg evt. forrige eier eller butikken.

Har selv vært borti noenlunde det samme, men hadde nesten ikke utgangsignal da.

En gang var det feil kobling på jack'en, fikk også kjip lyd da jeg hadde satt kontakten på mikkene opp/ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten helt sikkert noe feil med elektronikken.

Dersom du ikke kan sjekke dette selv, anbefaler jeg at noen gitarkyndige ser på den.

Vet du om noen andre har hatt den, eller kjøpte du den ny?

du kan jo høre meg evt. forrige eier eller butikken.

Har selv vært borti noenlunde det samme, men hadde nesten ikke utgangsignal da.

En gang var det feil kobling på jack'en, fikk også kjip lyd da jeg hadde satt kontakten på mikkene opp/ned.

Kjøpte den brukt, men veldig lite brukt (trodde jeg), men etter hva jeg tror så var den nok mere brukt. Jacken var det dårlig signal i, blei helt borte bare man tok på ledningen. Så den er jo fiksa hos en gitar reperatør (samt intonert osv). Men var feedback på den før jacken ble fiksa og. Kan jo prøve å levere den inn da . Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke ha noe å si. Har opplevd dette med EMG selv, uten at jeg klarte å lokalisere feilen. Men har også opplevd det stikk motsatte, hadde en LTD med EMG-81+60. Den var DØNN stille.

ja det jeg lurer på skjønner du , om jeg skal bytte ut den ene med 60, for det var vel sånn på eclipsen om jeg husker riktig, og den var stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde dette problemet med en splitter ny ESP eclipse. PLUTSELIG bare feeda den som et anna helvete. Da var det noe galt med jack-inngangen/tilkoblinga og han fikk fiksa det hos sin lokale musikkforretning for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Vil unnskylde på forhånd da dette helt sikkert vil få meg til å virke utrolig dum.)

Har du prøvd å bytte batteri?

Nå har ikke jeg veldig peiling på hvordan aktive pickups fungerer, men på ibanezen min med piezzo(som da også går på batteri), vil den begynne å feede og lage andre ulyder når batteriet begynner å bli dårlig.

Men høres vel mest ut som en elektronikk feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Vil unnskylde på forhånd da dette helt sikkert vil få meg til å virke utrolig dum.)

Har du prøvd å bytte batteri?

Nå har ikke jeg veldig peiling på hvordan aktive pickups fungerer, men på ibanezen min med piezzo(som da også går på batteri), vil den begynne å feede og lage andre ulyder når batteriet begynner å bli dårlig.

Men høres vel mest ut som en elektronikk feil

Har ikke bytta batteri på den, i og med at den var forsovidt ny når jeg kjøpte den, men er jo ikke sikkkert den var så forbanna ny når jeg kjøpte den alikevell hehe. Så Kan jo iallefall utelukke det med å skifte batteri

Endret av Dysterkald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.