Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Å polere en Gibson Les paul med fada hvitfarge?


Dag Blix

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det kan være litt risky å tulle med lakken så jeg skal gå løs på den med såpe og vann i første omgang for å se hva som kan

oppnås med det først. En del avleinger og størkned øl er der vel og det går bort slik. Har også tenkt å erstatte pickupdekslene med

nye og pickuprammene med nye kremhvite. Men jeg LURER på å erstatte all mekanikken med crom, nå er det gull naturligvis, men jeg har det

for meg at en albino kan være litt spennende å se på. Gripebrettet er jo dønn svart så det blir en fin kontrast kanskje.

Nå må jeg bare få skrella øksa på benken først. Tør ikke polere etter tips fra dere, det blir for risky som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det kan være litt risky å tulle med lakken så jeg skal gå løs på den med såpe og vann i første omgang for å se hva som kan

oppnås med det først. En del avleinger og størkned øl er der vel og det går bort slik. Har også tenkt å erstatte pickupdekslene med

nye og pickuprammene med nye kremhvite. Men jeg LURER på å erstatte all mekanikken med crom, nå er det gull naturligvis, men jeg har det

for meg at en albino kan være litt spennende å se på. Gripebrettet er jo dønn svart så det blir en fin kontrast kanskje.

Nå må jeg bare få skrella øksa på benken først. Tør ikke polere etter tips fra dere, det blir for risky som sagt.

Chrome ? :blink:

Det ucooleste av det ucoole........uorganisk og kjedelig.

Nikkel, mann....... og behold de svarte rammene som supplerer ebony-bordet.

(og vær forsiktig med såpevannet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite pickuprammer? Krom? Tror du hadde spart mye på å bare kjøpe en Standard... :lol:

det var litt slemt sagt, selv jeg vet at en standard ikke er samme greia i det hele tatt, jeg liker the fretless wonder feelen jeg,

dessuten så fikk jeg den billig og kjøpte den i nødverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var litt slemt sagt, selv jeg vet at en standard ikke er samme greia i det hele tatt, jeg liker the fretless wonder feelen jeg,

dessuten så fikk jeg den billig og kjøpte den i nødverge.

Fretless wonder ?

Hvor stor forskjell tror du det er på fretsa en Custom og Standard fra 1980 ?

Standards er mer 'rock', mens Customs er mer 'salong'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretless wonder ?

Hvor stor forskjell tror du det er på fretsa en Custom og Standard fra 1980 ?

Standards er mer 'rock', mens Customs er mer 'salong'.

Når slutta de å produsere gitarer med fretless wonder bånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller kjøpe noe gitarpolish/cleaner på en gitarsjappe i stedet for å begynne med vann og såpe.

Ser du får mye tyn for å ville polere gitaren, men å bruke litt gitarpolish for å rense lakken er det ingenting i veien for, og gulfargen forsvinner heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper (ikke helt sikker) de forsvant senest når produksjonen av LP Custom Mk.I opphørte, altså early 1961.

SOm sagt bare et skudd i blinde.

Var det jeg også trodde, men har lest om både '68 Fretless Wonder og '72 Fretless Wonder, men det er mulig at det da er den samme "misforståelsen" om at alle Customs er en Fretless Wonder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretsa på min custom er ikkje de samme som på en standard. End of story. De er brede og flate. Men kanskje ikke fullt så lave som den orginale fretless wonder, det er vel få av oss som

har prøvd eller sett en slik da. IHT til gibson sin hjemmeside så er det ikke feil å kalle disse for the fretless wonder enda i dag, men det er semantikk rundt noe som er en ganske tydelig forskjell.

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-Custom/Les-Paul-Custom/Features.aspx

men nå er vi off topic og jeg stenger denne tråden da jeg har fått masse nyttige tips om lakken,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.