Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utight lyd i Ibanez S7320


Troll

Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt misfornøyd med at min Ibanez S7320 er ganske utight i lyden på den 7 strengen. Høres og fort litt grumsete ut.

Noen som tror på at et pickupbytte kan gjøre underverket, eller bør jeg se etter en ny gitar?

Lyden er liksom ganske tam, utight og grumsete når jeg drar på powerchord på de to øverste strengene samtidig.

Sånn ellers liker jeg gitaren ganske godt. God å spille på, god og greit behagelig hals. Har en mistanke om at strengene er en smule for tykke for standard tuning, kan jo være det som gjør at lyden blir noe utight også i tillegg til pickupene?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sendte en PM for Trond for en liten stund siden for å forhøre meg med han. Han anbefalte også Painkiller.

Skal ikke ha pidckups ennå, må vente litt til pengene rekker. Men vil bare vite om jeg skal selge gitaren og satse på en ny, eller gi den en sjanse med nye pickups. Mest sannsynlig det siste ;p

Painkillers står ihvertfall ganske høyt på listen. I og med at de er splittbare er et pluss.

Skal prøve med tynnere strenger. Har gitaren for det meste i Standard, men av og til Bb. Strengene er 58-12 tror jeg, haha. Altfor tykt imo.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 10-62 på syvstrengeren min. Stemmer stort sett i B eller drop A.

Har aldri opplevd at lyden på de tykkeste strengene blir tam, snarere tvert imot cool.gif

Aner ikke hvordan mikkene på S7320 er i forhold til RG1527, men etter litt justering klarte jeg å få brukbar lyd i mine.

Ikke de beste mikkene i verden, men jeg har absolutt spilt på verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.