Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Engl Screamer 50 combo


metalfrog

Anbefalte innlegg

Da har du jo et adskillig mer modent utgangspunkt enn det du gir i første post. Vi er ikke synske. :)

Spillestilene du legger opp til, tilsier jo faktisk at du trenger en humbucker, og en singlecoilgitar. I hvert fall hvis du har fire års erfaring på strengeinstrumenter.

En Engl screamer er trolig allsidig nok til at den vil funke lenge.

Har veldig lyst på en strat, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering og kortversjon er vel egentlig at når du har øvd nok til at du er i stand til å nærme deg litt, så har du på veien lært såpass om lyd, gitarspilling og utstyr at du langt på vei kan svare på spørsmålet selv.

En klok mann på forumet sa for en tid tilbake at man burde øve i en klokketime for hver krone man brukte på gitarutstyr for å kunne dra nytte av en god gitar, effekter og en forsterker man trivdes med. Kanskje litt enkelt, men slettes ikke dumt.

Man kan ikke kjøpe seg fet lyd. Den sitter i veldig stor grad i fingrene, og en god gitarist låter konge på hva som helst av utstyr, litt forenklet sagt. Nå betyr ikke det at man skal starte opp med en gitar til 149 kroner fra Rema 100 de første 149 timene. Så enkelt er det ikke.

For din del, så vil en Fender Stratocaster av en kurant type, og en Roland Cube 30, eller en Line 6 transistorforsterker være et godt utgangspunkt, slik jeg ser det.

Dette blir litt å dra alle over samme kam etter min mening, da vi hadde en tråd om Gear vs. Skill for en stund siden.. Jeg personlig er mye bedre å skru bra lyd på ampen/fx-uniten min, enn jeg er til å spille gitar...

Hvis du har lyst til å bruke mye penger på amp, GJØR DET. Det er kun din personlige økonomi som er begrensningen på hva du kan bruke pengene dine på.. Det finnes mye værre ting å bruke 10-20.000 kroner på enn gitarutstyr... Bil for eksempel... Jeg kjøpte min BMW brukt for 60.000 for 3 år siden, den har kostet meg over 10.000 i året i bensin, 5000 i året i forsikring, og flerfoldige tusen i reparasjoner/slitedeler osv. Og nå får jeg kanskje 35.000 for bilen hvis jeg vil selge den... Hadde jeg kjøpt meg en bil til 10-15.000 istedet, kunne jeg ha kjøpt meg MYE bra gitarutstyr for det jeg hadde spart. Det handler kun om prioriteringer og hva du vil bruke pengene dine på. Brukt gitarutstyr kan tross alt selges for samme pris... Det eneste du har i utgifer er en tusenlapp i nye rør med noen års mellomrom, og strøm. Og hvis du har axe-fx eller transistoramp, kan du stryke rør-utgiftene...

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min røramp i 2 år, og rørene fungerer fortsatt som de skal, om ikke bedre :P

Hvordan vet du det? Har du sammenlignet dem med nye rør i samme amp? Det er ikke til å komme unna at rør blir slitt over tid, men det skjer jo så gradvis at vi ikke legger merke til det. Bytt rør, så skal vi se om du har rett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.