Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS Custom 22/24


Dag91

Anbefalte innlegg

Tenker selv på å kjøpe meg en PRS Custom 24/22(tremolo bar, med HFS og vintage bass). Problemet mitt er at jeg finner få muligheter for kjøp.

Har sjekket ut på Ebay osv, men er bare 1 gitar jeg er interessert(og denne er en smule dyr). I tillegg, i følge Ebay, koster frakten 500 dollar fra USA og da blir det møkkadyrt

Veit noen hvor jeg kan finne brukte PRS Custom, enten brukt eller så billig som mulig ny?

http://cgi.ebay.com/2008-Paul-Reed-Smith-Custom-24-CU24-10-Top-Classic-top_W0QQitemZ130331942243QQihZ003QQcategoryZ33045QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26ps%3D63%26clkid%3D7580004897121921734#ht_500wt_1182

Skal bruke mellom 15 og 20 tusen

Setter veldig stor pris på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du jo ta deg en tur til UK :). Det koster ikke mange hundrelappene og ta gitaren med hjem. Etter hva jeg ser er det en del rimeligere å handle i UK i forhold til opgitte priser hos Riff.

Jeg handlet min PRS Custom 24 Whale ble i butikk i UK :) Jeg ville hvertfall testet de ulike halsprofilene som tilbys til custom 24. Regular/Standard, Wide Thin og Wide Fat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, det var en veldig god idè! Kan du anbefale en butikk?

guitarguitar 3 butikker i Skottland. guitarguitar.co.uk

Ellers vurderte jeg denne. Dette skal være den største prs forholderen i UK http://worldguitars.co.uk

Som nevnt i sist post er der VELDIG stor forskjell på halsprofilene. Wide Fat minnet om Les paul 60's profil. Wide Thin: En del tynnere enn wide fat kan ikke sammenlignes med andre profiler jeg har testet.

Standard som jeg har er en mellomting mellom wide thin og wide fat i tykkelse. Standard er tynnere i 1/32" mindre i bredden enn Wide Thin og Wide Fat.

Når det gjelder anbefaling av hals kan jeg ikke hjelpe deg, men Wide Thin er definitivt den mest populære profilen.

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

guitarguitar 3 butikker i Skottland. guitarguitar.co.uk

Ellers vurderte jeg denne. Dette skal være den største prs forholderen i UK http://worldguitars.co.uk

Som nevnt i sist post er der VELDIG stor forskjell på halsprofilene. Wide Fat minnet om Les paul 60's profil. Wide Thin: En del tynnere enn wide fat kan ikke sammenlignes med andre profiler jeg har testet.

Standard som jeg har er en mellomting mellom wide thin og wide fat i tykkelse. Standard er tynnere i 1/32" mindre i bredden enn Wide Thin og Wide Fat.

Når det gjelder anbefaling av hals kan jeg ikke hjelpe deg, men Wide Thin er definitivt den mest populære profilen.

Du får PRS mye billigere i USA enn UK!

Brukt kan du spare enda mer.

Ga under 8K for en Custom 22 ubetydelig brukt fra USA.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg betalte ca 500 kr når jeg drog over en Explorer til Norge med hardcase med USPS. 500 $ var helt vanvittig, over 3000 kr for å sende en gitar? nei, han mente vel kroner :D Prs fins det vel en del av brukt? bor du i nærheten av svenskegrensa så er sverige et pent marked :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket ut butikkene du anbefalte, så veldig bra ut! Når det gjelder hals-profil, går jeg nok for en standard! Prøvde ut den på riff, og det virka mest sammenlignbart med det jeg spiller på nå, og åssen jeg liker det! =)

Nå har jeg også fått svar fra selger fra gitaren jeg linket til i første post! Han tar 200 dollar(tror ikke han har noen spesiell avtale) for frakt. han sender i løpet av 2-3 dager!

Mest sannsynlig går jeg for den!

vil dere si det er en stor risiko skrive "gave" på på pakken(mht. momz osv!)?

Debris hvor kjøpte du PRS custom til 8 k? og mener du at dette fortsatt er mulig?

Tomsti kan du anbefale noen svenske butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.