Gå til innhold
mark

Hjelp til valg

Anbefalte innlegg

Har en billig PRS gitar, og har lyst til å bytte pick-ups på denne. Har vurdert å sette inn Tom Anderson H2(+) pick-ups. Spørsmålet mitt er hvor mye dette egentlig vil ha og si på lyden. Vil det å bytte pick-ups ha lite å si, da treverk og annet er viktigere for lyden. Burde jeg heller spare pengene? Dersom noen har erfaring med disse pick-up'ene hadde det vært kult å høre om det. Funker de bra med distortion? På forhånd takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært greit å vite hva slags musikk du spiller.

Om du synes gitaren er god å spille på (dvs at du ikke skal selge den neste uke) så ser jeg ingen grunn til ikke å bytte pickups (sett at du er misfornøyd med nåværende lyd selvfølgelig).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt inn gibson mikker i en billig les paul kopi jeg har, og den fikk mye bedre lyd etterpå ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å si noe om hva slags musikk jeg spiller, ja. Blues, U2-aktig, Pink Floyd-aktig, Rock, litt country. Mye solo-spill, litt funk. Gitaren er en PRS Custom SE

Endret av mark

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med tom anderson.

DiMarzio Air Norton i neck er jo kjent for flott sololyd. Ellers liker jeg Seymour Duncan '59 i neck godt. Funker til alt.

Har god erfaring med GFS også hvis du vil prøve litt uten å ruinere deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.