Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland VG-99


DrJustice

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har (eller har prøvd) Roland VG-99?

Jeg har sett at noen påstår at forsterker/kabinett -modellene ikke er helt bra. Andre sier de er helt fine. Selv har jeg aldri lekt med originalene til noen av disse ampene, så jeg har ingen mulighet til å vite hvordan det faktisk ligger an. Jeg synes jeg får fete lyder ut av boksen, men det kan jo godt tenkes at det bare er meg som er på jordet... Effektene og arkitekturen generelt synes jeg er veldig bra og fleksible; kjempefornøyd der.

Så, med dagens nye bokser som Eleven og AxeFX, med assosiert GAS, lurer jeg på VG-99 amp modellene: suger, funker eller ruler de?

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd for det... Har du en slik eller?

Bruker den som også som gitar- modeller/synth, men det er jo i utgangspunktet kjekt med amp/kabinett modellene også. Noe av dilemmaet er at den ikke har noen effektsløyfe, så det blir vanskelig å integrere den med en annen ampmodelleringsboks, spesielt siden det ikke er helt optimalt å sette VG'en i en effektsløyfe heller. Jeg har jo lyst til å teste noen den "ekte" lyden av Mesa'er og Marshall'er osv.. Vel, vel - som nevnt synes jeg det er fullt mulig å skru kule lyder, men da skal jeg ikke inbille meg at ampene er like autentiske som det nyere (mer dedikerte) boksene byr på.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.