Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Visual Sound H2O/J&H + Strømforsyning


Griffin

Anbefalte innlegg

God aften,

Har noen få spørsmål rundt Visual Sound H2O og Jekyll & Hyde.

Visual Sound bruker jo ikke True Bypass, men deres PureTone buffered bypass. Tonestjeler eller en kvalitetsbuffer i effektkjeden?

Jeg har sett noen videoer og lydeksempler på disse to pedalene og de høres rimelig bra ut på disse youtube demoene... men hvordan er de i virkeligheten? Noen som har erfaringer med disse?

Jeg kom over disse i søken på en god Chorus...

I tillegg så trenger jeg en ny strømforsyning til følgende pedaler:

Dunlop Dimebag Wah

Keeley Compressor

Barber Electronics Direct Drive SS

Marshall Jackhammer

Marshall BB2

Digitech Hardwire Reverb

Digitech Hardwire Delay

og etterhvert en tuner på brettet...

Vurderer dog å bytte ut Marshall pedalene... og Hardwire Delay'n... Kompressoren finner kanskje veien til ett annet pedalbrett (bare litt info for evt. dersom/om/men/hvis svar Razz )

Men jeg regner med det er Voodoo Lab PP2+ som er veien å gå på disse? Eller har noen andre/bedre forslag?

Jeg ønsker å teste ut Direct Drive'n med 18V å se om det gjør noe positivt med den...

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sansen for VS og deres tenkesett i designdetaljer på deres nye V2 serie.

RG Keen er jo kjent som et av de smarteste hodene innen pedalbygging og deres

tenkesett med bruk av buffer er nok fagmessig mindre kontroversielt enn true

bypass. (Tror jeg fikk den formuleringen rund og fin) Jeg har tidligere linket

til en video på tuben hvor dem demostrerer bufferen sin som siste ledd før amp.

Jeg har ikke vært inne på VS sine sider med lydeksempler tidligere.

Bøyer meg bare nok en gang i støvet. Dem guttene vet å gjøre ting skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Visual Sound Route 66, ja, det er ikke true bypass, men det gjør meg ingenting, pedalen har en jævlig bra compressor, og også en mer enn bra nok overdrive for min smak. Får clean channelen på blackstar'en min til å bli MYE bedre enn uten pedalen.

Betalte 149 dollar, men siden jeg kjøpte 2 pedaler samtidig (R66 og Dime Wah) så ble det 49 dollar i samlet frakt.

350 dollar * 6 + 400kr i toll (Lavere verdi ble skrevet på pakken) ble 2500kr for begge to, og siden Dime wah'en koster over 2000kr på sound1 i norge, synes jeg personlig det var ett godt kjøp :)

vurderer og kjøpe H2o pedalen til visual sound jeg også, likte lyden veldig :)

+ det var også med noe AIDS veledighets greier, tror de gir noe av overskuddet til veledighet elns... og det er jo også meget positivt :)

EDIT:

Jeg må også ta med at footswitchen de bruker er SINNSYKT DIGG å trykke på (spesielt i forhold til andre pedaler)

ja, jeg spiller barfot, derfor har dette mye og si :)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den Mythbuster videoen som du snakket om ja huskerikke...

Ganske intressant... Jeg må nok innrømme at jeg liker true bypass...men ser viktigheten av en god buffer... det er der jeg kanskje tror Visual Sound har truffet noe bra. Det gir veldig mye kontroll over lyden dersom en er litt oppmerksom på dette og bruker det til sin fordel i stedet for å finne 10 pedaler en liker kjempegodt hver for seg og bare kjøre på...

Det samt at jeg fant to svært intressante videoer på youtube...

Hallstein... hvor kjøpte du pedalene?

(kjøpte min Dimebag Wah for 1490,- hos 4sound forresten B) )

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

True bypass kontra ikke true bypass kommer til å diskuteres til høna får tenner....

Angående strømforsyning, PP2+ er bra og har isolerte outputs, du går ihvertfall ikke feil her. T-rex Fuel Tank er et annet bra alternativ, men den har ikke isolerte outputs. Har selv Fuel Tank og merker ikke noe støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

True bypass kontra ikke true bypass kommer til å diskuteres til høna får tenner....

Angående strømforsyning, PP2+ er bra og har isolerte outputs, du går ihvertfall ikke feil her. T-rex Fuel Tank er et annet bra alternativ, men den har ikke isolerte outputs. Har selv Fuel Tank og merker ikke noe støy.

Har lest at det har veldig med plasseringa å gjøre... plasser den i nærheten av en wah, så er det rapportert om uholdbart med støy.

Ikke testet selv dog... bare lest...

Men ja... True Bypass kontra ikke kommer aldri til å bli noe enighet om... dog jeg føler jeg klarer å se begge siden (pro og anti) og tror med det at jeg skal klare å komme fint ut av det ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallstein... hvor kjøpte du pedalene?

(kjøpte min Dimebag Wah for 1490,- hos 4sound forresten B) )

Kjøpte pedalene av Aaron Peterson, bedre kjent som Macdaddy music. Meget profesjonelt firma, kjapp respons på spørsmål. Dritkjapp shipping (Han sendte pakken 15 minutter etter jeg plasserte bestillingen) bare heldig kanskje, men han er virkelig en trivelig type å handle med. Fikk til og med ett visittkort med i pakken :)

Han har også ett sinnsykt utvalg, jeg tror han har alle Dunlop's Wah-er, alle MXR Pedaler, alle Visual Sound produkter o.l. som er på markedet atm.

PS: Hvis du skal handle fra han, husk at han kun setter ned verdi på pakken hvis du spør om det, og han setter heller ikke ned verdien mer enn ca. 50 dollar per item... dette er på grunn av forsikring o.l.

Husk også å maile ang. combined shipping på flere ting.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... *host*... nå skal du høre... :blush:

Jeg var på jakt etter en chorus og gikk meg på VS Liquid Chorus.

Vintagegitar er de eneste jeg vet av som fører disse... og da så jeg jo også H2O.

Så jeg sjekket ut youtube videoer og synes chorusen på disse hørtes helt knall ut og de skal etter sigende ha en meget bra buffer ettersom jeg har en del pedaler... men også echo til solobruk (typisk 2:20 på den youtube videoen jeg linket til).

Den koster jo ikke så veldig mange hundrelappene mer enn kun chorus så jeg følte jeg kunne teste denne ut. Hadde det vært dobbelt så dyrt med echo i tillegg, så har jeg nok droppet det.

Hardwire'n var egentlig allerede på vei, men den kommer uansett til å bli brukt på en helt annen måte...

Dessuten... allerede har og allerede har... Jeg har kjøpt Hardwiren, men den er sendt til en kollega som bor i UK men jobber i Norge.

Han bestemte seg selvsagt for å jobbe denne helga som var fordi han skal ha langhelg denne helgen... så jeg må vente til neste onsdag med å få utstyret jeg bestilte <_<

Uflaks... han er vanligvis hjem hver helg....

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.