Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar prosjekt.


Timmeeh

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Hei! kom over en film på youtube her om dagen der han lakkerte gitaren sin med stripene som van halen gjorde. Dette hadde vært jævla rått å fått til, det er en stratocaster man tar utgangspunkt i ja? Må det gjøres mye for å få i en floyd rose? Strenglåsen må slipes til, men det er jo greit. Men nede der bridgen settes i, Er det likt som på systemet fenderne har fra før kanskje?

Floyd Rose Speed Loader - krom - gitarist.no her er settet.

Hvilke mikrofoner passer bra? og volum knapper osv, går vel ant å bruke de som er på gitaren?

Har skrudd veldig lite på gitar, men dette kunne vært rått å fått til over tid.. Kjøpt inn en brukt billig gitar og tatt det derfra!

Edit: Og forresten, hvorfor er pickupsa på noen gitarer skeiv?

Jeg ville ikke kjøpt speed loader, kjøp heller den som heter Floyd Rose Original :D Jeg hadde også tenkt på en EVH-lakkering, men det blir ikke noe av det med det første! Jeg har en Squier showmaster jeg går ut fra. Du kan sikkert ha hvilken som helst gitar når det gjelder lakkeringen... Men det var jo en Fenderlignende kropp Eddie brukte også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

EVH var heller ikke noen guitartech. Han skrudde gitarene sine fra hverandre og skiftet ting hele tide. Den ene saget han en stor bit uta og den ble visst aldri like fet igjen. Min første gitar ble hjemme lakkert hvit med sorte EVH striper før jeg lakket den om til halvt sjakkbrett etter å ha sett Tekrø. Monterte også stengelås og ny vibarm selv. Tror jeg etterhvert scalloperte halsen også og kanskje saget den i to eller satte fyr på den i fylla..... Så for all del sett hva er det værste som kan skje? Du taper noen kroner, det gjør du hver gang du kjøper no nytt i en butikk også så det er ikke no big deal.

[/quo

Hvilket system hadde du? Ble ikke strengelås på en (Vet ikke hva man kaller det- vintagestol?) veldig ustabilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.