Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det noen Riffworkere her?


Dubsoil

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har akkurat startet å spille inn på laptoppen. Bruker Pod Studio og Riffworks.

Riffworks har ganske gode muligheter for å enkelt komme i gang med samarbeide mellom musikere og jeg ser etter noen å utveksle ideer og konsepter med.

Selv så spiller jeg bass, og jeg ser egentlig ikke etter noe spesielt instrument å fylle opp med, alt er i utgangspunktet interessant.

Litt om meg selv -

Har spilt bass og også chapman stick i en periode siden starten av 90 tallet.

Liker mye forskjellig, men er ingen stor fan av hverken folk, western, køntri eller lignende..

Har familie med små barn, så spillingen begrenses stort sett til øvinger på soverommet med headset foran laptoppen. Spesielt derfor ser jeg på dette som en mulighet til å samarbeide med andre uten å måtte treffes på bestemte tider.

Jeg har ett lite gjennomarbeidet track liggende på http://www.riffworld.com/ søk på brukeren baronkanon.

Interesserte kan melde seg her, eller på mailen min fredrik_lh(at)hotmail(dot)com?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bosted er ganske kjekt å avsløre i slike sammenhenger.

Nja, akkurat det er ikke så viktig for meg i denne omgangen. For min del (som bor i Oslo) må gjerne interesserte bo på andre siden av jorda. Tanken er først og fremst å samarbeide om å lage noen komposisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker RiffWorks en del for å spille inn idèer og slikt, er bare å PM meg om du ønsker å dele litt forskjellig.

Har en konto på RiffWorld også, men den må jeg prøve å få oppdatert snart slik at jeg kan begynne å bruke den aktivt.

Men jeg har ett annet tips til deg også.

Tommy Lee har invitert hele verden til å komme med innspill til den nye soloplaten hans, der kan du laste ned råsporene til de forskjellige låtene og spille inn det du synes passer inn.

Du får lastet ned til flere forskjellige program som blant annet Pro Tools og RiffWorks, når du er ferdig mixer du det ned til to 128kbps mp3 filer (en med hele sangen inkludert ditt spor, og en annen med bare ditt spor).

På denne siden ser du øverst en Project Status Bar som viser hvilken sang det jobbes med nå, og tidsfristen til å lever inn. Her legger de også ut videoer av hvordan det går med mixingen og hva de ønsker i de forskjellige sangene om de har ønsker++. (må trykke på public record logoen øverst for å komme til denne siden, noe som ikke er så innlysende)

Om du trykker på status baren så kommer du rett til nedlastningsiden hvor du velger hvilket program du har, så begynner du å laste ned den sangen som jobbes med nå.

The Public Record

Ellers så er ting godt forklart og det gjennstår enda halve platen så det er nok å henge fingrene i, er i hvertfall noe som opptar mye av min tid. (og jeg er i akkurat samme familiesituasjon som deg så da må man ha noen utfordringer man kan drive med på musikkrommet) :-)

Og det er fullt mulig å komme med på platen, om du ser fra 1:20 i denne videoen så ser du Tommy Lee prøve å uttale navnet mitt fordi jeg har ett parti som blir sterkt vurdert til en av låtene...ingenting er jo sikkert før alt er mixet, men det viser bare at det er mulig for en "soveromsgitarist" å komme med på noe slikt. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=cQxvMjq0BRw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.