Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sluttrinn


Eirikop

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på hvor denne skal postes, men jeg poster den under forsterker da det er snakk om forsterker selv om det ikke er gitarforsterker :lol:

Må kjøpe ny forsterker til PA anlegg og lurer på:

Jeg har 2x 1000w høytalere med nominell effekt på 500w og 2x 200w rms høytalere som jeg skal ha opp å gå som høytalere i et PA anlegg som skal brukes både til øving og bruk live.

Jeg fikk ikke noe særlig lyd ut av 1000w høytalerne med en mikser med forsterker på 200w og skal kjøpe nytt sluttrinn og koble det opp til en ekstra mikser. Så lurer jeg bare på om jeg må ha en forsterker på 500w rms for å drive høytalerne best mulig eller om jeg kan gå for en noe svakere forsterker?

Kom gjerne med forslag dere tror vil virke bra! :D

Endret av Eirikop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for PAen er at forsterkeren klipper. Jeg hadde nok godt for noe på minst 500watt, men helst 1000W. Det vil ikke si at du skal spille så høyt, men da vil det spille renere og du minker faren for sprenkte diskanter.

Ellers vil jeg skyte inn at alt for mange show har for høy lyd. Det er tøft i bånn, men ødeleggende for helheten. Det er faktisk svært tilfredstillende å være på konsert og kunne rope til han ved siden av og bli forstått. Skru lyden til hodene kuttes av, så trekk tilbake 3dB er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.