Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dr. Jekyll & Mr. Hyde


katarsis

Anbefalte innlegg

Var en tur på en av de to lokale Vedvik-sjappene (Bor midt imellom Sandefjord og Tønserg) i dag, og hva skuet mitt øye : En Peavy Wolfgang Special, dette måtte jo bare prøves. Etter litt prøving satt jeg igjen med kun to meninger :

1: Ekstremt god strenge-"action"

2: Verdens mest elendige hals! (Med andre ord, ekkel å holde, alt for tykk, stort sett alt jeg personlig hater med en hals)

Dette syntes jeg var så paradoksalt og morsomt (altså å både like og mislike en hals) at jeg nesten bare måtte "dele" det med noen, så jeg postet der herved her.

Jeg vet meget godt at gitarer er høyst personlige, og "denne er ikke for meg" argumenter. Jeg prøver ikke å si at jeg har rett på noen som helst måte... på en måte kan man kalle denne posten for en digresjon ;-)

La derfor også inn en liten Poll, bare for artighets skyld. Hva foretrekker du: Tykke eller tynne halser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av hva slags gitar det er, men liker ikke halser tykkere enn Fender sin Strat halser. Les Paul halsen blir litt for tykk for min smak.

BTW; trodde dette emnet handlet om det dristilige Jekkyl & Hyde vrengboksen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tynne halser er greit nok jeg, men de litt tykkere er bedre.

Fender sine halser er selve idealet for min smak.

Når halser blir for tynne blir de litt ekle å ta akkorder på synes jeg, uansett må jeg ha noe å ta i.

Synes du LP halsene er for tykke Integrum?

Da skulle du prøvd morfars gitar...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo: Jeg tror neppe din morfars gitar har bredere hals enn min Hagstrøm akkustiske; Jeg fikk slett ikke den nye capoen min inn på halsen. Halsen er rett og slett for tykk (målt fra gripbrettet og til der man plasserer tommelen, bak på halsen). Alt i alt er det den verste halsen jeg noensinne har spilt på. Ja til slik hals som Michael har på sin Epi Les Paul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Morfar hadde store hender skjønner du..hehe

Godt mulig at Hagstrømen din har større hals, har faktisk ikke prøvd med en av mine capoer.

Kan f.eks nevne at Zakk Wylde har skåret vekk bøyningen bak på halsen, alt av lakk er også borte "I have to feel the wood" sier han selv..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke ligger midt i mellom, jo men bor ikke i Stokke sentrum, men hører nok til kommunen ja, ett sted... ;-)

Bor for det meste i Lillehammer (student), men har jo barndomsheimen i Stokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.