Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Special VS Studio VS Standard


muchalucha27

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvilken av de overstående gitarene jeg burde kjøpe, og om dere kan gi deres objektive meninger om dette kjøpet. Her vil jeg som dere kan gjette ikke bruke for mye penger, så på penge-fronten er jeg allerede solgt på special. Men jeg håper noen av dere kan få meg på andre tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en brukt Standard? Det er nok utvilsomt den beste av de tre :)

Vet ikke om du har lagt merke til det, men:

- Studio har ikke kantlist/binding rundt kroppen, som Standarden

- Special har heller ikke dette, og har i tillegg flat topp!

Standarden har vel bedre treverk og pickuper også. Å kjøpe brukt lønner seg nesten alltid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremolo kan du montere på ja, det finnes blant annet noe som heter Les Trem, som kan monteres uten noe modifikasjon. Det samme gjelder vel Stetsbar, som er dyrere og ser ganske stygg ut :P

Også har du jo Bigsby, men da er det plutselig snakk om å måtte bore ekstra hull osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojoj, nå kom jeg akkurat på at hvis jeg kjøper brukt vil det muligens bli litt leveringstid, og det orker jeg ikke, må ha gitaren i hende ganske snabbt:P

men den les tremen ser egentlig ganske stygg ut og:S Kanskje jeg bør gå for en special-II gt?

Endret av muchalucha27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studio og Standard har limt hals og er laget i mahogny slik en Les Paul skal være. Begge er helt ok gitarer, men Standard er noe mer påkostet rent utseendemessig.

Special har påskrudd hals (fy-fy på en Les Paul) Kropp i lett og mykt asiatisk treverk.. Dårligere båndarbeide, dårligere pickups, dårlig videresalgsverdi... tja..

Som allerede nevnt; kjøp en brukt Standard. Skal du handle den billigst mulig må du uansett fort kjøpe den på nett og da vil en privat selger sende den like fort som et firma. Dessuten snakker vi om 3-5 dager her.. Hvis du ikke finner en lokal selger.

Trem på LP er selvsagt helt feil, med mindre det er en Bigsby :) Men hvis du absolutt må og faktisk kan spille (slik at du vet at du har bruk for den) så eksisterer det jo løsninger. 90% av alle monterte tremolo system blir aldri brukt til noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker bare LP, Ibanez og LTD? Det var jo en interessant kombinasjon.

Ellers så finnes det jo brukte Epi Standarder i omtrent hele Norge, så med mindre du bor langt utenfor allfarvei så bør det gå an å finne en brukt Std ikke så altfor langt unna. Og om du bor langt utenfor allfarvei så er det vel neppe noen musikksjappe der heller, så da får du jo leveringstid uansett.

Og uansett om du må vente en uke på gitaren så er det MYE mer verdt å vente en uke på en brukt Std enn en ny Special/Studio når det koster det samme.

Men forresten.. Om du trenger tremolo og synes Ibanez og LTD ser bra ut.. Du har ikke vurdert å kjøpe f.eks...Ibanez eller LTD? Får gode Ibanezer i samme prisklasse som EPI Std.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og for det andre vil ikke kompisene mine like at jeg kjøper noe slikt."

Du kan ikke være seriøs nå? lar du virkelig kompisene dine bestemme så mye over deg eller noe?

jeg sier bare: kjøp epiphone standard les paul. du finner mange av de brukt på finn.no

og leveringstid = 3-4 dager via posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.