Web Analytics
Jump to content

Engl amper på lavt volum

Neros
 Share

Recommended Posts

Hei..

Er litt over gjennomsnittet interesert i å prøve en amp fra Engl.

Jeg har lest flere steder at disse ampene låter bra allerede fra relativt lavt volumnivå.

Når jeg tenker lavt, så ser jeg for meg alt fra litt over trommis nivå i garsjen til ned mot

"fatter`b ser på tv, og guttepjokken sitter på naborommet og øver) og da er det jeg som er Fatter`n ;-) (Mutter`n gir vi beng i her).

Engl er så mangt, men tenker her på head av Screamer, Power- og Fireball på et 2x12.

Jeg har en liten mistanke om at Screamer er det mest fornuftige alternativet (mest allsidig), men redd for å å gå tom for gain.. Har en screamer vreng nok til å hakke seg gjennom Metallica, Judas Priest/Maiden på en anstendig måte..? Eller vil den trenge ekstern hjelp i form effekter..?

Takker for innspill...

Hej, hur är läget, Neros? Bra hoppas jag :) . Jag kör med Engl Screamer (både combo och topp) och det låter som en stor, saftig, dygnsgammal kylskåpskall morotskaka på låg volym. Jag tycker faktiskt nästan att den låter bättre på låg volym än på hög volym (elle eh, jae, men.).. och jag kan garantera att du inte går tom för gain :) .

Hej, hur är läget, Neros? Bra hoppas jag :) . Jag kör med Engl Screamer (både combo och topp) och det låter som en stor, saftig, dygnsgammal kylskåpskall morotskaka på låg volym. Jag tycker faktiskt nästan att den låter bättre på låg volym än på hög volym (elle eh, jae, men.).. och jag kan garantera att du inte går tom för gain :) .

Hei TuffTuff-Mathias

Det går kanonbra.. Men mangler som du forstår en Engl :rolleyes: Har lest mye bra om Screamer, og tror nok det er den som er mest aktuell. Om man ikke skulle snuble over en bra deal på Power/Fireball.. Du får si ifra om du kommer over noe til salgs..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Anbefales generel tå ha et lydkort for innspilling, med mindre man bruker en enhet med innebygget USB-interface (HX Stomp, POD, andre multi-fx-enheter.) Gir mye mer fleksibilitet og kvalitet. Jeg har ikke klart å bruke PC'ens lydkort til noe fornuftig innenfor musikk.  Kan også nevne at det funnes masse plug-ins / software som gir deg gode toner å spille inn med via VST plugins. Eksempler: Positive Grid Bias FX, Guitar Rig, Neural DSP. Tror listen er uendelig  Jeg brukte Bias FX lenge til stille-øving etter at ungene har lagt seg. Imponerente god lydkvalitet, og stort utvalg.  Forslag til lydkort: https://evenstadmusikk.no/focusrite/1131912/focusrite-scarlett-2i2-bundle-med-mikrofon-hodetelefoner-og-software
    • Stemmer nok det. Katana 50 har 1/4" jack rec/phones ut.
    • Produsenten oppgir bare minijack ut: https://www.boss.info/global/products/katana-mini/specifications/
    • Det er nok lurt ja Tror nok det beste for meg er å bli litt mer erfaren med noe basic utstyr og så se litt mot horisonten etterhvert. Tusen takk for den oversikten! Jeg ser et par stk som skiller seg ut for mitt behov. Men, jeg ser her (og når jeg ser nærmere på produktbeskrivelsene i norske nettbutikker) at Katana mini har en "rec out" port. Oversikten sier det er USB, men bildene på nettbutikkene ser ut som en vanlig jack. Uansett, betyr det at jeg kan koble den rett til laptoppen (via mikrofonporten??), og uten å ha noe mer lydkort? Det hørtes litt slikt ut fra oversikten.
    • Skal skaffe meg et nytt kabinett til en Marshall JCM 900 100w higain dual reverb. Ser for meg 2x12 med vintage 30 elementer. Har sortert meg ned til Marshall 1936v og Orange PPC212 open back. Har noen her inne erfaring med disse to kabinettene og kan komme med sitt syn på hva de anbefaler?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.