Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal jeg velge?


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

Er det ikke sånn at bassisten står i bakgrunnen og får øyekontakt med damene mens gitaristen står foran på scenen opptatt med seg og sitt? Siden "alle" begynner å spille gitar for å dra damer må vel bass være tingen?

så om gitaren og bassen ikke fungerer, så tar man med trommesettet på nachspiel? :D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva du liker best og føler at du liker best og spille, hvis du liker basslyden og selve instrumentet, så burde det vel ikke være et altfor vanskelig valg. Du kan jo fortsatt spille gitar ved siden av bass. ;)

Slash hadde egentlig tenkt og bli bassist, men så begynte han og spille gitar og ble faktisk ganske god....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva du liker best og føler at du liker best og spille, hvis du liker basslyden og selve instrumentet, så burde det vel ikke være et altfor vanskelig valg. Du kan jo fortsatt spille gitar ved siden av bass. ;)

Slash hadde egentlig tenkt og bli bassist, men så begynte han og spille gitar og ble faktisk ganske god....

Han spilte bass en god stund først og i som bassist i et band. Men siden han var så "kreativ og solospillende" på bassen så anbefalte den ene gitaristen i det bandet han spilte i å prøve gitar og da bestemte han seg for å satse på det i en alder av 13-14 år hvis jeg ikke husker riktig. Skulket skolen og sånn for å spille gitar :P

Og for å komme på topic er det flere som trenger deg hvis du spiller bass og mulighetene er ofte større og du er ofte mer ettertraktet ;)

Edit: Undersøkelser av People magazine viste faktisk at jenter foretrakk bassisten i bandet fordi han ikke var så "full of him self"

Edit 2: Veldig mye bassist diskriminering her syntes jeg :P

Endret av Arne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.