Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rock Og Punk?


Per

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok ikke at det går an å definere det, lissom...

men Punk (generelt) bruker vel mer powerchords.. (klassisk) rock bruker mer riffs O.L...

Pga. Powerchords er så lett å spille, pleier mange å tro at Punk - gitarister er dårlige, men det behøver jo ikke å stemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det finnes en del forskjellige typer punk. Du har den opprinnelige, rampete punk'en (The Ramones, The Sex Pistols, etc.), og så har du dagens MTV pop-punk (Blink 182, Good Charlotte, etc.).

Jeg kan sette pris på gode punkband i ny og ne, men pop-punk henger like høyt på min populæritetsliste som gnagsår og neglesprett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om det lyriske:

Alle de "rampete" punk bandene sang om anarki, ødeleggelse og... osv osv.

De nye punk bandene synger nesten BARE om party, girlfriends, the good life, money, girls, party, rollercoasters, first dates, cars, girls, party, girl next door, the mall...

Skjønner? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punk var og skal være opprør mot det bestående. Rive ned det korrupte " si det som det er". Provoserende og anarkisk. Med en gang punken blir mainstream har det mistet hensikt.

Helt enig.

Punk er/var for meg Sex Pistols, UK Subs, Iggy Pop og Exploited.

Punken ble for meg, ødelagt med Green Day og den nye pop punken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg det faktisk er mer artig å høre om first dates, kegparties, øldrikking og college-humor enn stygge dumme punkere som skriker ut om politiske betegnelser de egentlig ikke vet så mye om. For all del, det musikalse ved den gamle punken er jo overlegent råere og mer ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.