Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups, trenger råd!


Nemiz

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å gå til innkjøp av en Seymour Duncan Invader eller muligens en DiMarzio Super Distortion.. Er det noen som vet om spesielle singlecoils som kan matche disse? (Dimarzio, Duncan, hva som helst) Planen er å få en HSS strat til å kunne takle masse distortion og allikevel ha rene "coil-cleans." :D Er åpen for alle forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du jo humbuckeren til. Jeg vet ikke med deg, men jeg liker å bruke neck-pickupene til cleans (ditt tilfelle single coilsa)

Så jeg ville gått for single coils som låter bra med cleans og humbucker som låter bra på vreng.

Min mening da. Anbefalinger av modeller får andre komme med :P

Bare pass på at det er nok output i singlecoilsa så det ikke blir så sinnsyk forskjell i volum når du skrur fra vreng til cleans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du jo humbuckeren til. Jeg vet ikke med deg, men jeg liker å bruke neck-pickupene til cleans (ditt tilfelle single coilsa)

Så jeg ville gått for single coils som låter bra med cleans og humbucker som låter bra på vreng.

Min mening da. Anbefalinger av modeller får andre komme med :P

Bare pass på at det er nok output i singlecoilsa så det ikke blir så sinnsyk forskjell i volum når du skrur fra vreng til cleans.

Ja, helt enig! Var egentlig det som var tanken.. hehe. Men da er det vel bare å lete videre og se om noen skulle komme med noen gode forslag etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, rocktrond er visst en brukbar selger :D

Jeg velger å ta det som et komplement :)

Uansett, jeg prøver å ikke opptre for mye som selger her på forumet. Jeg kan driste meg til å komme med forslag og annbefalinger innemellom, NÅR jeg mener at disse er riktige - og prøver da å gjøre folk oppmerksomme på alternativet uten direkte å prøve å selge det inn.

Jeg vurderer å bytte ut custom-shop-EMGene i LP'en min! Bare Knuckle var dritbra greier.

Det gjør utrolig godt å høre at du er fornøyd :)

Det er tøft at BK blir populært. Blir de like populære som SD og EMG, så har vi jo enda et merke å forholde oss til.

Vel, uansett hvor populære de blir så må/bør man forholde seg til det allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.