Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koblingskabel for pickuper


Aphelion

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis skulle montere EMGer i Edwardsen min i går, men det viste seg at kabelen fra pickupvelgeren var AKKURAT litt for kort (med EMG skal den ene lederen loddes fast til jacken). Fant ut at vi like gjerne kan bruke vanlig «gammeldags» koblingskabel til dette, altså en slik:

http://www.gitarist.no/ds_product_info.php...products_id/690

Vintagekabel_skjermet.jpg

Hvor stor er sjansen for at de lokale gitarsjappene kan ha noe sånt inne? Jeg trenger tre stumper på ca. 50cm hver. Kanskje Clas Ohlson eller noen andre tilsvarende sjapper kan ha noe som duger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper en lokal elektrikersjappe vil kunne hjelpe deg der. Vi hadde hvertfall slike småting inne når jeg jobbet som elektriker. Det er rett og slett bare en skjermet flertrådet ènleder. Det er nok ganske sannsynlig at de har den i en større dimensjon, men det er bare positivt. Ellers vil nok kanskje Clas ha noe slikt...

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aph- kjøpte skjermet enleder på Clas for noen år siden. Var vel dobbel kabel, 25 meter. Send meg en PM med navn og adresse, så skal jeg sende deg en meter. Da har du trolig en stund. Jeg spanderer porto!

EMG bruker en litt spesiell kabel med noe silikonisolering som tåler masse varme, og som gjør at man kan lodde på skjerm uten å smelte isolasjonen i mellom leder og skjerm. Slik er ikke denne kabelen. Aner ikke hvem som selger noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.