Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei på du!


Hylo

Anbefalte innlegg

Hei!

Lars heter jeg! Jeg har vel strengt tatt vært medlem her siden 2005, men har hatt meg en pause i mellomtiden (fra både forumet og gitaren).

Jeg har en meget snever smak på utstyret mitt, som du helt sikkert kan se i signaturen min;

Fender Baja Telecaster

Fender Hot Rod Deluxe

Ibanez Tubescreamer OD-pedal.

Personlig så er det alt jeg trenger (foreløpig). Råkk 'n råll fiskebåll 'ække så komplisert! :)

Skal se om jeg får slengt opp noen bilder av utstyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at det ikke blir mye posting på dette forumet når du har det ustyret du ønsker og det er såpass enkelt. :)

Jeg er selv på vei back to basics i tankegangen min og vurder hva jeg skal ha som standard-gitar og standard-amp i fremtiden.

Skal leke meg litt mer med am std og h1 telecaster og se hvordan jeg synes de låter på små søte rørforsterkere. Jeg skal ha noe litt "tøffere" enn før tenker jeg, og da er jo tele en bra variant. Noen tips?

Men synes det skal bli enda mer aktivitet i skikkelige saklige diskusjoner inne på dette forumet, og da er det jo bare å henge seg på.

Velkommen tilbake! (sier jeg som har vært her mye kortere enn deg. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg ikke klarer å være litt mer aktiv her, oyvi93. :)

Jeg er jo selvfølgelig klar over at jeg kan oppfattes som veldig bastant når jeg skrev det jeg skrev, men slik er det nå. :)

Og til deg, Morten Larsen; jeg tøffa jo frem og tilbake mellom mange butikker i Oslo og testa forskjellige gitarer. Deriblandt Am STD, H1 og MiM. Selv syntes jeg Baja'en låt forferdelig tøft i forhold til mine preferanser. Og etter en liten stund med Guitar Rig, så fant jeg jo trossalt ut at moduleringer av amper ikke er det samme som å ha en amp, så derfor tok jeg meg i skinnet og tenkte jeg måtte finne meg en amp som passet litt bedre enn en PC som drar alt for mange applikasjoner allerede. Da testa jeg flere småjævler av noen amper (Blues JR., Orange Tiny Terror, noe Marshall-greier og en Mesa Boogie). Hot Rod Deluxen med en Tubescreamer gav meg jævla god feeling da jeg slo ann et blues-riff i A.

Det endte med de tre, og det er vel ikke så mye til tips, men som du allerede vet, er det ikkenoe annet å gjøre enn å gå i forskjellige sjapper og prøve forskjellige gitarer og amper.

Lyden i mitt er i allefall veldig basic rockelyd.

Sånn ca. som dette

til klassisk Tele-twang (wham bam, thank you 'mam). :)

Snart kommer det vel en Les Paul i hus også, bare fordi jeg har lyst på en. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.