Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss Metal Zone MT-2


master_k

Anbefalte innlegg

Hey' date=' hvis det skal være hardt, så kutter du sjøl en rift i forsterkeren med en rituell ofringskniv! rett skal være rett..

/ironi

Men hvilket band var det som i sin tid gjorde det? (kuttet hull i forsterkerelementet)[/quote']

NEEEEEEEEEI!

Var ikke Sabbath som var først, og det var heller ikke The Who! Det var The Kinks, som hadde sprengt en forsterker og trodde den var ødelagt, så de skar opp høyttalerelementet med barberblader. Denne forsterkeren ble brukt på gjennombruddssangen "You Really Got Me".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har brukt Metal Zone i fem år nå live og i studio. Funker perfekt for meg. den feilen de fleste gjør er å skru mellomtonen langt ned (4) og diskanten langt opp (7). Da låter det piss. hvis du skrur bass og diskant ned og mellomtonen nesten rett opp, men ikke helt så du fortsatt kan skru på den andre mellomtone(for det er den laveste tonekontrollen som er nøkkelen) da får du bresk lyd. sjekk her: http://www.metal-march.com/?p=12&show_mp3s...3ids=1077287414

på samtlige av disse låtene er det fire gitarer, og alle er metalzone, riktignok gjennom en randall 100w amp, men det har egentlig lite å si, jeg har spilt inn demoer hjemme med en 15w drittamp med dritbra resultater.

hvis noen har noe å usette på gitarlyden på disse opptakene så er jeg en jøde-pave.

På Slaughter of the soul skiva til At The Gates er det brukt metalzone, og Galder brukte den boksen live en hel dimmu-turne.

Skru opp mellomtone for helvete sutregriser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.