Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez: Ny RG2570 eller brukt RG2550...hmmm


Roy72

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe, men står mellom disse to variantene, noen som har meninger? Prisen er eksakt samme på begge variantene.

RG2570 er ny men grå(mer sølv kanskje)

RG2550 er penere, men brukt. Dvs den er to år gammel og eieren påstår at den nesten ikke har vært spilt på. Ifølge han så god som ny.

Er det noen som har noen meninger rundt disse modellene og evt om forventede feil på den som har ligget i kassen sin gjennom et par år.

Mvh Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med min 2550, satte nettopp emg pickuper i den, og er derfor glad for plekterbrettet som gjør sånne mekke ting litt enklere. Har ikke testet 2570'n, men Ibanez'er i det skiktet der er etter min erfaring gode. Bra sammenskrudde, stabile og lettspilte gitarer. Zero trem'en er litt å sette seg inn i, men nå har jeg ikke stemt min på 1 mnd, den er sikkert noen cent off her og der -men det merkes ikke. Det er veldig blandede følelser for zero tremen rundt om kring, men min erfaring er at det er helt greit og stabilt etter å ha fjernet "zero point systemet" - dvs en pinne med noen fjærer på baki trem'en som holder gitaren stemt selv om du sliter en streng eller justerer stramheten i tremblokka. Med den på plass måtte jeg finstemme litt støtt og stadig - flere ganger i uka. Sjekk ut litt på jemsite.com hva de sier der. Fantastisk site for Ibanez interesserte.

Har ikke hatt noen feil på min gitar enda, den er ca. et år, har desverre gått i gulvet et par ganger, og skiftet strenger 5-6 ganger. Strammeklossene i nut'a blir fort slitt, slik at de låser dårligere på de 2 lyseste strengene, utover det har jeg ikke merket meg noe. Regner med at det er enkelt å skaffe nye "klosser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der! Sinnsykt fornøyd med min!

Hva ligger prisen på?

Fordi gulvfall(må fryktes og ikke undervurderes)satt jeg uten el.gitar og jeg hadde ikke tålmodighet til å vente på kommunikasjon over tidssoner, frakt...osv osv :) Endte opp med og reise innom Norsk Musikk for å se(...særlig), og endte med å senke mine tekniske krav og kjøpte en ny 370... Blir nok helt greit for hjemmebruk av en avdanka gammel rocker B)

Prisen var $650 + ca $125 frakt + 25% mva + div = NOK 6000.

Det er nok endel kr å spare på denne i prisklassen og høyere ved å handle fra the US, men krever at man må eie litt tålmodighet(vet ikke helt hvor jeg har lagt fra meg min...).

Håper jeg blir fornøyd med 370 til mitt bruk... Foreløpig veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han mener at det er det en 2550 kommer på.

Helt korrekt, kr.6000 for 2550'n :-)

370 ga jeg 4000, og ja jeg kunne reist rundt og bl.a innom Musikkland, men så ref tålmodighet... Nei, gjorde ikke det :-)

Takk for gratulasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.