Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GT-8 Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en Boss GT-8 av Morten Larsen for et par dager siden. Det fulgte ikke med noen strømforsyning, men vi ble enige om at han skulle sjekke prisen på å få bestilt en via butikken hans.

Jeg begynte samtidig å spinne litt rundt på tanken om å bygge en sjæl, og hvor vanskelig det kan være. Etter litt research fant jeg ut at boksen går på 14vAC, 650mA. Det nærmeste ELFA kom var en fin transformator som ga 15vAC og 670mA, noe som var ypperlig egentlig. 1v er langt innen for vanlige sikkerhetsmarginer, og siden Boss'en likevel likeretter og regulerer strømmen innvendig så jeg (med litt konsultasjon av Hucker) ikke noe problem med å fore den med 15v.

Så jeg dro på ELFA i dag og kjøpte følgende komponenter:

Boks 1001 grå, #50-108-06

Transformator 15V 10VA, # 56-102-74

DC Propp 3.1/6.3mm, #42-050-43

Den grå strømkabelen som dere ser på bildet hadde jeg slengende fra før, det samme gjelder den lille ledningsstumpen mellom boksen og Boss'en.

Bilder:

Komponentene:

bilde1.JPG

bilde2.JPG

Begge kablene er loddet til trafoen, og kablene er "sikret" med strips. Det har funket bra før, og funker sikkert igjen :)

bilde3.JPG

Plugg som skal i Bossen loddet ferdig:

bilde4.JPG

Sluttproduktet, sikret til pedalbrettet med 3M Dual-Lock

bilde5.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som nettopp ringte Roland og sjekket opp strømforsyning. :P

345,- er veil. ink. mva og du skulle få den til innkjøpspris som avtalt, så da hadde det blitt rimelig billig, men da sparer du deg for det.

Nå når alt funker er det jo bare gull og grønne skoger.

Kos deg med GT-8, og husk å behandle den som om den var en kvinne!

(dvs at når du skal tråkke på den må du gjøre det forsiktig så du ikke setter merker som synes dagen etterpå) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.