Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

warmoth gitar


jealei

Anbefalte innlegg

Gjest 'feilgrep
heisann, jeg vurderer og kjøpe deler fra warmoth å bygge min egen gitar, men det jeg lurer på er om kroppene kommer ferdig drillet, eller må jeg lage hull til tremoloen og plekterbrettet selv?

Hei jealei. Du bestemmer selv hva slags utfresinger kroppen skal ha. "Bridge routing" kaller Warmoth spesifikasjonene som har med brua (tremoloen) å gjøre. Husker ikke helt åssen det var med plekterbrett, men tipper du må gjøre det selv ettersom det finnes så mange ulike plasseringer av skruehullene på forskjellige brett. Uansett ikke vanskelig å få til på egen hånd med en drill.

Kjør på. Gitarbygging er moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, jeg vurderer og kjøpe deler fra warmoth å bygge min egen gitar, men det jeg lurer på er om kroppene kommer ferdig drillet, eller må jeg lage hull til tremoloen og plekterbrettet selv?

Hei, ikke det at jeg har kjøpt noe fra warmoth, men hvis du ser litt inne på warmoth.com så kan du spesifisere alt sånn at du bare trenger å skru sammen gitaren. Du kan til og med få pressa inn "studsene" (de 2 som tremoloen ligger mot). Usikker på plekterbrett men det er jo bare å legge på plekterbrett og markere med tusj og så en syl og borre med vanlig håndhodt drill. Greit å bruke syl sånn at ikke borret vandrer og hullet kommer skjevt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jealei. Du bestemmer selv hva slags utfresinger kroppen skal ha. "Bridge routing" kaller Warmoth spesifikasjonene som har med brua (tremoloen) å gjøre. Husker ikke helt åssen det var med plekterbrett, men tipper du må gjøre det selv ettersom det finnes så mange ulike plasseringer av skruehullene på forskjellige brett. Uansett ikke vanskelig å få til på egen hånd med en drill.

Kjør på. Gitarbygging er moro :)

nå ser jeg på disse in stock kroppene, og jeg la merke til at man kan velge utfresnig til brigden, men borrer de da ut hull til studsa og tremolo fjærene?

@superamunD

hvor så du at man kan få de til og presse in studsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 'feilgrep
nå ser jeg på disse in stock kroppene, og jeg la merke til at man kan velge utfresnig til brigden, men borrer de da ut hull til studsa og tremolo fjærene?

Jepp. Men det er viktig at du vet hva slags tremolosystem du kommer til å bruke. "Studsa" plasseres forskjellig, og har ulik dimensjon, alt ettersom hvilket system du velger. Er du i tvil, skriv til Warmoth. De er bra på service og rådgivning.

Prøv deg litt frem her: http://www.warmoth.com/Pages/CustomBody.aspx?style=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.