Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss ME-70


Olav DS

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

ME-70 Bruker standard 9v adapter, clas Ohlson selger den for 139kr.

fungerer perfekt.

Har en ME-70 til salgs, sjekk signaturlinken min :)

Det som er bra med denne er at man kan koble den rett i en pc/headphones/PA da kan man bruke preamp biten for å få mange varierte forsterker lyder.

Når man bruker den rett i en forsterker skrur man bare av preamp biten, og det blir til et pedalbrett.

Noen flere geniale features er at man har standard knotter sånn som på vanlige pedaler og man skrur på wah/octav/volumpedalen på samme måte som en ekte wah (trykker den ned)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å kjøpe meg enn slik ME-70, men har noen få spørsmål jeg gjerne vil ha besvart først.

1: Lurer på å kjøpe en Fender Blues JR amp litt senere i høst. Vil denne og ME-70'en fungere bra sammen?

2: Leste tidligere her på forumet at bla. Boss GT-8/10 kan brukes som lydkort, kan ME-70 også det?

3: Kan man komme relativt nærme lyden til f.eks Jimi Hendrix med en slik?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å virke dust siden jeg har en slik til salgs, vil jeg bare informere om at jeg prøver å gi et så objektiv svar som mulig :)

1. De vil fungere utmerket i sammen, bare sett preamp biten til EQ eller OFF (forsterker simuleringen er ment for å bruke når du kobler den rett i en mixer/pa/pc

2. ME-70 har ikke integrert lydkort, men du kan koble den rett i PC'ens line in / mic. prosesseringen av effektene gjøres i ME-70 boksen så man trenger ikke noe heftig lydkort som man for eksempel trenger for å bruke Guitar Rig ol. Det er også hodetelefon utgang som man kan bruke om natta hvis man bor i leilighet eller ikke vil vekke ungen/dama :)

3. Man kan få fin Jimi lyd med denne, sleng på litt delay og tråkk inn wahwah'en når det trengs så er du der. Men selvfølgelig er kan den ikke måle seg mot et fullt Marshall Plexi stack :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.