Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips om kabinett


Anbefalte innlegg

hei folkens.

Jeg har nylig kjøpt meg en vintage modern 2466 og trenger ett kabinett raskt, jeg har ikke råd til å kjøpe det jeg har lyst på og trenger derfor noen tips og meninger om de billige kabinettene.

Har sett litt på behringer, men ønsker å unngå og kjøpe (bare en magefølelse). Har også snust litt på morgan sitt 4x12 kabinett som jeg syntes ser bra ut. Men det er begrenst hva jeg får ut av bilder og tekst på intrenett. Er det noen som har noen forslag ? kunne tenke meg å bruke noe rundt 3000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp brukt ja. Du får såå mye for pengene enn å kjøpe billige drittkabinetter til nypris.

Du kommer bare til å angre i ettertid viss du ikke satser på et OK kabinett til ampen din.

Marshall 1960 er eksempel på greie kabinetter.

Men MÅ du ha 4x12? Jeg ror knapt du vil merke noe særlig forskjell på 2x12 og 4x12, da begge kan fint brukes til live og øving med band.

Enda en gang: Sats heller på et bra brukt kabinett, enn å kjøpe et billig men dårlig nytt kabb.

Jeg fikk kjøpt mitt Hughes&Kettner med 4x12 V30 til 4500kr brukt. Ikke en eneste ripe på den og den låter konge. Nytt ville det kostet ca 10000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypris vs brukt på Troll sitt kab sier vel også sitt om at man IKKE bør kjøpe kab nytt ;) Noe jeg snart skal gjøre for tredje gang, haha!

Joda brukt er best ja, har leita på finn i en del uker nå, men finner ingenting, ihvertfall ikke som er i oslo. Et kabinett er vell ikke noe som er så veldig greit å sende i posten.

Har prøvd det marshall kabinettet 1960a eller hva det heter, husker ikke i farta, låt greit det:)

Noen som vet om noen andre gode brukt markeder da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi dette så jo lovende ut. Kan jeg bestille dirkte fra de?

Eller vet du om noen forhandlere som fører de produktene ?

Thomann er en forhandler, men det er jo selvfølgelig forhandlere i Norge som fører noen av de samme produktene som dem. Dog til en muligens høyere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å sjekke her i KJøp&Salg her på forumet :)

Veier kabinettet under 35kg så skal det gå an å sende med posten. Ellers er finnes det også andre løsninger. .eks sende med fly eller tog

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomann er en forhandler, men det er jo selvfølgelig forhandlere i Norge som fører noen av de samme produktene som dem. Dog til en muligens høyere pris.

Jeg er overbevist kjøper en HARLEY BENTON G212 VINTAGE i dag, bestiller fra tyskland. 189 euro inkludert frakt, det er jo en helt latterlig pris. Billigere en begge elementene jo :)

Takk for hjelpen

(gjelder alle som har posta på denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist kjøper en HARLEY BENTON G212 VINTAGE i dag, bestiller fra tyskland. 189 euro inkludert frakt, det er jo en helt latterlig pris. Billigere en begge elementene jo :)
Høres ut som en god pris uansett, men jeg gjør bare for sikkerhets skyld oppmerksom på at du må betale 25% mva av hele beløpet når det kommer til Norge. Sendes det med Posten så tar de i tillegg over kr. 200,- i gebyr for fortollingen. Greit å være klar over.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.