Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelpe en stakkar?


Boddis

Anbefalte innlegg

Ja det kan jeg godt! Takk ;)

Hvem frett starter dette på?

Lagre denne fila her, den er veldig fin og vil hjelpe deg til å forstå sammenhengen mellom de 7 mønstrene i durskalaen

http://www.guitarmasterclass.net/solo-guitar/modal-madness/ Her er hvert mønster hver for seg. Merk deg at du skal lære mønstrene, ikke noe tab.

Lær hvert mønster, og dets navn. Det vil hjelpe deg masse!

Til slutt; moll og pentatonskalaen kan også være grei å kunne.

Kan du de tre kan du egentlig improvisere over det meste. ^_^

Pentaton er 1 3 4 5 7 note av durskalaen, så jeg vil faktisk heller anbefale å lese om kvaliteten av hver note i en nøkkelsammenheng, enn å bruke tid på å lære forskjellige mønstre. Kan du dur, og vet hvilke noter er hvilke, kan du automatisk også pentaton.

post-6095-1246477876_thumb.jpg

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er nybegynner selv,har holdt på ca et halvår nå..

Jeg har funnet mye hjelp i en nettside som heter

Justinguitar.com..!

Litt for enhver smak der,helt fra scratch- gratis er det og ^_^

Jeg får aldri skrytt nok av denne siden. Nå om dagen holder han på med å snekre sammen et nybegynnerkurs også, steg for steg. Når han etter hvert nærmer seg slutten der, vil han touche innom impro også ser det ut til.

Der finner man også alt man trenge om skalaer, blues-impro, teknikkøvelser etc. Samt enkelte sanger. Sangene er også ofte valgt slik at man lærer en spesiell teknikk samtidig. Det er vel dog litt skralt med tyngre rock der, men jeg tror det er en god side når det gjelder å lære å lære, slik at man etter hvert mye enklere klarer å lære seg mer avanserte ting på egen hånd.

Tommel opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.