Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av klassisk/flamenco gitar


Zendo

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er utkikk etter en god flamenco/klassisk gitar.

Jeg ønsker at lyden skal være veldig kraftig bass, og veldig sprø klang hvis det blir en hard "rasguedo" strumming f.eks. Tonen bør være mørkt og trist.

Noen av dere kan anbefale en god tilsvarende gitar som er beskrevet ? :)

Takk!

Endret av Zendo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hva med en alhambra 10FP? Kommer veldig an på hvor mye du ønsker å bruke på den selvfølgelig, for veil i Norge er 16995,-

Ut fra det du skriver høres ihvertfall Alhambra ut som merket for deg. Det er akkurat den lyden og spillbarheten som gjør at jeg bruker dem privat.

10FP er (såvidt jeg vet) ikke en del av standard-sortimentet til noen gitarbutikker i Norge, men det er mulig å kjøpe direkte fra Alhambra-fabrikken i Spania hvis man ønsker det. Da må du ta deg en spania-tur og dra innom fabrikken (ring og hør at de ikke har rare spanske ferier når du er der, ellers veldig hyggelige folk).

Hvis ikke du er hypp på å fly til spania kan vi sansynligvis få importøren (jeg tror de nettopp fikk en kontainer fra Spania der en 10FP kan være med) til å låne oss en gitar til butikken så du får prøvespillt den (hvis du bor i Oslo/Akershus-området og ønsker det er det bare å sende meg en PM).

Hvis du vil holde deg under den prisen ville jeg bare gått for en vanlig spansk klassisk gitar (5p og oppover har en lignende lyd) for en relativt tilsvarende spilleopplevelse, men en skikkelig flamenco-gitar får du vel ikke tak i billigere tror jeg. Lykke til, og hold oss informert hvis du finner noen ukjente perler.

Mvh

Morten Larsen

Backstage Musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.