Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups til Std. Tele USA


karl_nybegynner

Anbefalte innlegg

Vanlig standard usa tele. Den låter litt for skarpt og twangy for repertoiret mitt nå.. Trenger en runder blues tone.

Hmmm, min usa tele er faktisk rundere i neck pos. enn straten min i neck, og de artistene du nevner har jo ganske twangy Fender-sound? (Og da mener jeg ikke "country-pickin'-twang".) Hvilken amp kjører du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. kjører vox ac15 og synes det til alle tider, både med og uten vreng, låter countrytwang i alle posisjonene.

Mulig jeg er helt på viddene her, og ikke skjønner problemet helt, men er det ingen forskjell på når switchen står i bru-begge-hals????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er helt på viddene her, og ikke skjønner problemet helt, men er det ingen forskjell på når switchen står i bru-begge-hals????

Jo, naturligvis! Men jeg synes at det låter country-twang uansett, selvsagt er det karakteristikker og forskjeller i posisjonene. Jeg klarer ikke å få en rund fin bluestone.. Den er så skarp syns jeg. Den var perfekt i de tider jeg bare drev med chicken picking, men nå er det annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seymour Duncan JB Jr. eller Little'59.

Evt skifte plekterplaten og montere en av hver. Du må antakeligvis frese noe i hals posisjon for å få den til å passe.

Og og bytte ut vol eller tonekontroll med push/pull pot for å splitte pickupene.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.